Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 6 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#104743 - 16/07/2009 23:28 Kan man spørge uden at sætte spørgsmålstegn?
SometOut
Bruger

Reg.: 16/07/2009
Sted: Århus
Som "ny kristen" har man sjovt nok en lang række spørgsmål. Er det jeres erfaring, at kristne generelt ikke har noget imod at svare på, hvorfor de tror, som de gør? - eller føler de hurtigt, at man sætter spørgsmålstegn ved deres tro? (altså på den negative måde, som om de skal retfærdiggøre den)

Ændret af SometOut (16/07/2009 23:35)

Jesus svarede: "Hvad jeg gør, fatter du ikke nu, men senere skal du forstå det." (J.E. 13 13)

Til toppen 
#104755 - 17/07/2009 09:29 Re: Kan man spørge uden at sætte spørgsmålstegn? [Re: SometOut]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: SometOut
Som "ny kristen" har man sjovt nok en lang række spørgsmål. Er det jeres erfaring, at kristne generelt ikke har noget imod at svare på, hvorfor de tror, som de gør? - eller føler de hurtigt, at man sætter spørgsmålstegn ved deres tro? (altså på den negative måde, som om de skal retfærdiggøre den)

Hej SometOut

Selvfølgelig har man som ny kristen en lang række spørgsmål.
Kristendommen handler primært om alt det, som ingen kan sige sig selv, som ingen er født med at vide, og som ingen selv kan tænke sig frem til.

Men du skal nok ikke se frem til at der bliver færre spørgsmål med årene!
Hvert eneste svar man får åbner for mindst syv nye spørgsmål!
Så vi bliver aldrig færdige med at granske skrifterne.

Og min erfaring er, at vi som kristne ikke har spor imod at svare på spørgsmål.
Vi vil jo intet hellere end at sprede Guds ord for alle vinde - i håb om at nogle må falde i god jord og spire og vokse, nu eller siden ...

Alle er hjertelig velkomne til at sætte ærligt mente spørgsmålstegn ved i hvert fald min tro.

Det ser jeg som en god, og slet ikke spor negativ, udfordring!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær