1 registrerede (1 usynlig) og
14
gæster online.
|
2535 Brugere
23 Fora
7151 Tråde
116395 Indlæg |
|
#104547 - 08/07/2009 20:24
abort
|
Bruger
Reg.: 07/01/2008
|
Hej jeg er en pige på 22 år. Jeg har 2 dejlige unger. Mit problem er dog sådan at jeg har en ryg, der ikke har det så godt. Jeg kan ikke tåle at blive gravid igen, for jeg vil ende i en kørestol resten af livet. Men hva så hvis jeg bliver gravid, jeg kan jo ikke beholde barnet. Jeg vil gerne kunne lege med mine børn, og kunne være der for dem, mnage siger det kan du jo også selv om du er i kørestol. Ja det kan jeg måske også. Men det er ikke det jeg ønsker, hverken for min familie eller mig selv. Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til den kristen tro. Jeg har længe gået rundt med det, og jeg kan ikke selv finde et svar. Jeg ved hvad den kristen siger, og det er nej, jeg skal ikke få en abort. Men hvad siger den menneskelige side. Misforstå mig nu ikke. Jeg mener bare, skal jeg følge det kristene der eller det menneskelig og få en abort. Jeg er selv meget modstander af abort, men har det også sådan, at du ikke skal få børn udadset prisen, for er det prisen værd ikke at kunne bruge ryggen resten af livet.
Jeg håber inderligt at i kan hjælpe mig, for ved ikke hvor jeg stå i det hele.
|
|
Til toppen
|
|
|
#104549 - 08/07/2009 20:58
Re: abort
[Re: steffenlaursen]
|
Bruger
Reg.: 07/01/2008
|
Hej ja det er noget kronisk, jeg er født med det. Jeg har søgt om det men blev afvist, da jeg ikke er gammel nok til det, og at det med rygen ikke var en god nok grund. Man skal jo være 25 år inden. Og jeg er jo kun 22. Men ja det havet været det bedste for mig.
|
|
Til toppen
|
|
|
#104554 - 09/07/2009 10:34
[Re: kezia]
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
|
Hej Kezia
Som det også er blevet sagt, så er en samling mere eller mindre anonyme mennesker måske ikke de bedste til at rådgive om et så personligt emne.
Men hvis du vil have et råd fra en frafalden, så kommer det her, og helt gratis.
Jeg regner selvfølgelig med at du anvender prævention, p-piller er det sikreste, rigtigt anvendt giver de næsten 100% sikkerhed. Du skriver ikke om du er gift, men hvis du har en fast partner, så kan det være han er gammel nok til at blive steriliseret. Sammen med dine p-piller vil det give næsten garanti for at du ikke bliver gravid. Sterilisation er ikke 100% sikkert, hverken for mænd eller kvinder.
Det var den nemme del.
Med hensyn til abort, så er det ikke så sort hvidt som nogen kristne gør det til. Det er selvfølgelig nemt nok for mig at sige, men læs for eksempel den nys lukkede tråd omkring abort. Faktum er at bibelen i sig selv ikke giver specifik vejledning omkring abort, alle meninger om emnet er derfor baseret på andet end bibelen, eller på personlige tolkninger af samme.
Hvis vi et øjeblik glemmer vi taler om abort, så er faktum at de fleste kristne er enige om at selv kristne ikke er perfekte. De synder dagligt, og de synder ofte bevidst. Man kommer med en lille løgn når det er nemmere. Man glemmer at fortælle kasseassistenten at der var 4 flasker vin og ikke 3 osv osv.
Verden er ikke sort hvid. Vi må hele tiden gå på kompromis for at klare dagen og vejen. I dit tilfælde er mit råd derfor at du skal gøre det der vil hjælpe dig. Hvis uheldet skulle ske, så prioriter dit eget helbred, og dine børn. Hvis du virkelig tror på at der er en gud, så ved du at selv om embryoet eller fosteret skulle have en sjæl, så vil det ikke lide, men derimod komme direkte i himlen. Din synd vil kunne tilgives, både af dig selv, fosteret, og af din gud.
Ikke at jeg anbefale at synde uden reservationer, men en ting troende og ateister er enige om er at der kun er et liv. At bevidst vælge at skade dig selv er ikke en ædel gave.
For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt
|
|
Til toppen
|
|
|
#104555 - 09/07/2009 11:12
[Re: kongstad]
|
Bruger
Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
|
hej Kongstad!
Du skriver: - Med hensyn til abort, så er det ikke så sort hvidt som nogen kristne gør det til.
Jo, det er helt sort på hvidt, at fosterdrab er ensbetydende med ødelæggelsen af et komplet menneskeligt DNA. Sådan er biologien. Der er ingen mellemfase, selv om "forstående" kristne forsøger at få det til at se sådan ud. Den typiske kristne både-og holdning til fosterdrab er i modstrid med naturen, altså skaberværket. I den levende natur, der er baseret på et komplet DNA, findes der ikke noget kontinuerligt.
Med venlig hilsen hoeg
|
|
Til toppen
|
|
|
#104558 - 09/07/2009 12:50
[Re: steffenlaursen]
|
Bruger
Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
|
Hej Kezia.
Uanset hvad årsagen er til at man ikke ønsker sig et barn, om det er fordi man er for ung, ikke er i et stabilt forhold, har dårlig økonomi eller et skrantende helbred, må man tage konsekvensen af sin beslutning og sørge for at graviteten ikke opstår. Personligt tror jeg det ville være sværer at leve med en abort, end med et barn i en af ovennævnte situationer. Jeg tog selv konsekvensen af min beslutning om ikke at få flere børn for et års tid siden. Jeg lod mig sterilisere og det har jeg det rigtig godt med. Selvfølgelig kan man aldrig vide sig 110% sikker og skulle det nærmest utænkelige ske at jeg blev gravid trods alt, må der være en højere mening med det tænker jeg. Jeg ønsker dig alt vel.
Angela
|
|
Til toppen
|
|
|
#104580 - 10/07/2009 13:59
[Re: hoeg]
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
|
Hej Hoeg
Jeg vil ikke tage den debat med dig i denne tråd.
For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt
|
|
Til toppen
|
|
|
#104582 - 10/07/2009 14:30
[Re: hoeg]
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
I den levende natur, der er baseret på et komplet DNA, findes der ikke noget kontinuerligt. Nååh ikke? Der findes da ellers en myreart, der er haploid ligesom vore kønsceller. Det er svært at komme med eksempler, hvor naturen ikke kan fremvise en overgangsform! Men det vil sige, at din definition på menneskelighed ikke alene kan begrundes i det fuldstændige genom. mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#104583 - 10/07/2009 15:03
[Re: kezia]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Kære kezia - - jeg kom til at tænke på, at du måske kunne have glæde af vores personlige rådgivning: http://jesusnet.dk/?special_id=59- eller skrive om dit problem, til den anonyme brevkasse på http://www.adamogeva.dk hvor du nok bedre kan få hjælp til at at træffe det for dig rigtige valg end her i den offentlige debat. Jeg håber, det må lykkes for dig at nå frem til en afklaring, som både du selv og din familie kan have det godt med. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
|