Hej hoeg
m: - Desuden er det igen en mindre end halv sandhed, du serverer som faktum. Der forskes i, hvad menneskehjernen finder "smukt" (et subjektivt begreb - jeg tror ikke, orang-utan'er finder mennesker "smukke"). Prøv at google "science beauty" eller "what is beauty".
hej matthias!
Hvor vil du hen med det..?
Du serverede den (som sædvanlig totalt uunderbyggede) påstand: ”Langt fra alt kan afgøres videnskabeligt, for eksempel om en bygning eller en kvinde er smuk”.
Opfattelsen af ”skønhed” er et produkt af en materiel menneskelig hjerne. Derfor er det muligt at gøre det til genstand for videnskabelig forskning.
Der forskes i ”skønhed”, og
forskningen giver resultater.
Skønhed og meget andet kan kun udtrykkes med symboler, der indeholder information.
Det er efter min mening tågesnak. Hvilke ”symboler”? Ord og bogstaver, eller hvad?
Videnskaben kan ikke veje og måle "symboler".
Hvad mener du? Er der ikke en videnskab, der beskæftiger sig med symboler – semiotik?
Budskabet, der kan læses på et ark papir, fremkommer ikke ved en kemisk analyse af papir og tryksværte. Det samme må være tilfældet for elektriske og kemiske impulser fra hjernevirksomhed. Den slags kan måles, men det er ikke anderledes end en kemisk analyse af papir og tryksværte. Information er metafysisk.
Mere tågesnak.
Information er mange ting. Hvis du kan formulere en definition af ”information”, så kan den efter min mening gøres til genstand for videnskabelig forskning.
Vis, at jeg tager fejl, hoeg.
Er det forresten ikke ”information”, som ID'eren Dembski mener kan bruges som videnskabelig metode til at modbevise evolutionslæren?Men – vi skal jo runde af.
Jeg har gemt et link til denne tråd. Den er jo en sand guldgrube af ubesvarede spørgsmål, ikke hoeg?
hilsen matthias