#103273 - 20/04/200916:37Hvilken vej skal man vælge??
Ruslana
Bruger
Reg.: 22/12/2008
Sted: Kontor
Jeg er en kvinde på 33 som er meget søgende, men har lidt svært ved at finde ud af hvilken kristne vej jeg skal følge, da der jo er så mange veje man kan tage. Er der nogen der har et godt bud på hvordan man finder den? Samme tid vil jeg også gerne høre om der er nogen der ved hvor man kommer i kontakt med andre kristne. Håber nogen kan hjælpe. Med venlig hilsen Ruslana/Susanne
#103279 - 20/04/200920:50Re: Hvilken vej skal man vælge??
[Re: Ruslana]
Randi
Bruger
Reg.: 19/09/2008
Sted: københavn
Oprindeligt skrevet af: Ruslana
Jeg er en kvinde på 33 som er meget søgende, men har lidt svært ved at finde ud af hvilken kristne vej jeg skal følge, da der jo er så mange veje man kan tage. Er der nogen der har et godt bud på hvordan man finder den? Samme tid vil jeg også gerne høre om der er nogen der ved hvor man kommer i kontakt med andre kristne. Håber nogen kan hjælpe. Med venlig hilsen Ruslana/Susanne
Hej Susanne
Hvor er det dejligt at se at vi er flere unge på de 30 :)der mener troen har en betydning. Det kristne fællesskab har jeg personlig fundet gennem vores lokale folkekirke og en bibelkreds jeg er med i der. For mig har bibelkredsen været guld værd i min vej til lige at finde den rigtige fod at stå på som kristen.
Du har også mulighed for her gennem Jesusnet at få en personlig kontakt til en kristen der hvor du bor. De fleste aftner mandag-fredag er der en chat vært på chatten, der er der også mulighed for at møde andre kristne.
Har du besøgt din lokale kirke og evt. talt med den præst der er der ?
Det er en super dejlig gave at være kristen
VH Randi
"Fra hans indre skal der rinde strømme af levende vand" (Joh.7.38)
#103281 - 20/04/200921:57Re: Hvilken vej skal man vælge??
[Re: Ruslana]
henoch
Bruger
Reg.: 22/01/2008
Sted: Sabro
Hej Ruslana
Dejligt, at du vil være en kristen. Jeg tror for det første, at det er vigtigt, at du er klar over, at det er Jesus, der er vejen. Man kan måske godt sige, som du gør, at der er flere kristne veje at vælge, men i den betydning er der ikke bare en vej, der følger til frelsen. Den kristne kirke er desværre splittet op i et uendeligt antal kirker og sekter, og nogle er overordent gode og sunde at komme i, mens andre er mere usunde, men vi må stole på, at vi på trods af vore forskelligheder og fejl er under Guds nåde og tilgivelse. Men du må på forhånd gøre dig klart, at der ikke er nogen kirke her på jorden, der er perfekt. Der er ikke så meget andet at sige, end at du må læse i din Bibel og forhøre dig hos kristne, som du stoler på, og så bede Gud vejlede dig. Når du spørger i et forum som dette, så vil vi være en masse mennesker, der hver især vil argumentere for, at lige vores kirke/sekt er den sande kirke, og du risikerer blot at blive mere forvirret.
Hej Ruslana I Bibelen er der givet nogle klare tegn på de sande kristne. Det hele bliver nævnt i mønsterbønnen som du helt sikkert kender. Mattæus 6:9. De skal hellige Guds navn Jehova og kendes på at bruge dette navn. Apg. 15:14. De skal anerkende Guds rige (ved Jesus Kristus som den indsatte konge sammen med hans 144.000 medregenter) som det eneste frelsemiddel for menneskeheden. De skal tro på at dette rige vil skabe fred her på jorden.
Min opfordring til dig er at kigge efter om de bærer de frugter som nævnes på kristne. De skal leve efter Bibelens normer og bruge den som rettesnor i deres liv. De skal som Kristus ikke deltage i denne verdens politik og konfliter, men være neutrale. De skal kendetegnes ved at have kærlighed til hinanden på tværs af landegrænser og trods sociale og økonomiske forskelligheder.
De skal være kendetegnende ved at forkynde fra dør til dør og gøre disciple som Kristus gav dem påbud om. Matt. 28: 19, 20. De skal latterliggøres og tales dårligt om. Apg. 24:14.
Den kristne kirke er splittet som du siger og det er sandt. Imidlertid skulle den sande tro ikke være kendetegnende på at være splittet, men forenet i samme tro. Findes der mon et kristent samfund som er forenet i samme tro og tankegang?! Efeserne 4:5, Ja, Jehovas vidner som er i 236 lande.
Jeg har selv været til et af Jehovas vidners stævne i Moskva. Det var helt fantastisk. Her var russere, japanere, amaerikanere, danske, engelske, tyske, svenske etc.
Som politiet i Moskva sagde efterfølgende. "Vi har aldrig før prøvet at så mange mennesker (flere tusinde) fra så mange forskellige lande, kan være sammen så mange dage, uden én eneste konflikt."
#103350 - 22/04/200923:19Re: Hvilken vej skal man vælge??
[Re: Mentoren]
steffenlaursen
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Mentor,
Citat:
Findes der mon et kristent samfund som er forenet i samme tro og tankegang?
Er det ikke definitionen af et kristent samfund?
Hvor var Jehovas Vidner i øvrigt i 1700-tallet? 236 lande kan I måske nok mønstre, men 236 år... Hvis en kirke ikke fandtes før det 19. århundrede, så forekommer det mig svært at tro, at den blev stiftet i det første.
Desuden er det en lille kirke. 16 millioner medlemmer har I, ifølge adherents.com, i JV i dag. Det er ikke særlig mange... cirka lige så mange som syvendedagsadventisterne... og mormonerne har 13 millioner - altså åbenbart en meget almindelig størrelse for semi-kristne, amerikanske sekter fra 1800-tallet.
Til sammenligning har den katolske kirke ca. 1,1 milliarder medlemmer, de østlig-ortodokse ca. en halv milliard, og dertil kommer den anglikanske kirke (ca. 77 mio) og en hel del andre protestantiske kirker.
Kristendommens splittelse er en skændsel for os alle sammen, men jeg tvivler på at løsningen er at blive medlem af én af tusind små sekter, og endda en som adskiller sig fra mainstream kristendom på afgørende punkter.
Jeg afholdt mig oprindeligt fra at svare i denne tråd, da jeg ikke syntes det var god smag at missionere alt for kraftigt på et forum, hvor jeg er gæst. Men da det er et debatforum med forskellige holdninger, og da ét ekstrem nu er blevet foreslået vil jeg ikke forholde mit eget syn, at vejen til kirkelig enhed kun sker ved at kristne individer og kirkelige samfund genforenes med den Katolske Kirke.
Jeg mener at en søgende i Danmark med god samvittighed kan nøjes med at undersøge den kirke han er døbt i, Folkekirken, og den Katolske Kirke. Så det vil jeg også anbefale her.
#103352 - 22/04/200923:43Re: Hvilken vej skal man vælge??
[Re: steffenlaursen]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Vi er enige, Steffen, jeg er især glad for at du skrev:
Citat:
Jeg mener at en søgende i Danmark med god samvittighed kan nøjes med at undersøge den kirke han er døbt i, Folkekirken, og den Katolske Kirke. Så det vil jeg også anbefale her.
Jeg vil lige nævne, at Jehovas Vidner jo ikke er en kirke.
Ingen kristen kirke anerkender JV som værende et kristent trossamfund, og JV anerkender på deres side heller ikke noget kirkesamfund.
Men dette indebærer naturligvis ikke, vi må frakende de enkelte JV-medlemmer - eller nogen som helst anden sekts medlemmer - frelsende kristen tro.
Det har vi ikke mandat til at dømme om. Men vi har både ret og pligt til at gøre opmærksom på, at JV er en sekt, hvis lære ikke kan forenes med nogen kristen kirkes lære.
#103367 - 23/04/200913:19Re: Hvilken vej skal man vælge??
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Mentor.
Der er også andre grupper, som både missionerer og bliver talt dårligt om. Og de kan være så forskellige som Indre Mission, Evangelist (med Christian Hedegaard) og mormonerne. Så det siger vel egentlig ikke så meget.
Prøv at læs Mattæus 7:21-23. Altså er det ikke alle "kristne" veje som fører til frelse.
„Gå ind ad den snævre port, for bred og rummelig er den vej der fører til undergangen, og det er mange der går ind ad den; men snæver er den port og trang den vej som fører til livet, og det er få der finder den.“ (Mattæus 7:13, 14)
Jeg nævnte jo netop at vi skiller os ud fra såkaldte "kristne" grupperinger. Der findes faktisk over 30.000 retninger. Imidlertid skulle den sande tro være kendetegnende ved at være forenet i samme tro.
„Gå ind ad den snævre port, for bred og rummelig er den vej der fører til undergangen, og det er mange der går ind ad den; men snæver er den port og trang den vej som fører til livet, og det er få der finder den.“ (Mattæus 7:13, 14)
#103463 - 27/04/200900:23Re: Hvilken vej skal man vælge??
steffenlaursen
Bruger
Oprindeligt skrevet af: Mentoren
Prøv at læs Mattæus 7:21-23. Altså er det ikke alle "kristne" veje som fører til frelse.
Nej, det er det ikke...
Hvis det var det indtryk jeg gav, vil jeg godt korrigere mig selv.
Jeg mener at en kristen kan nøjes med at undersøge de to-tre, men at kun én af dem har hele sandheden. Men at blive i sin oprindelige kirke, eller den lokale kirke fordi man oplever at have et ansvar dér, og håber at kunne arbejde på kirkelig enhed derfra, mener jeg ikke er et dårligt motiv.
#103464 - 27/04/200900:26Re: Hvilken vej skal man vælge??
steffenlaursen
Bruger
Oprindeligt skrevet af: Mentoren
Jeg nævnte jo netop at vi skiller os ud fra såkaldte "kristne" grupperinger. Der findes faktisk over 30.000 retninger. Imidlertid skulle den sande tro være kendetegnende ved at være forenet i samme tro.
Der findes masser af små, sekteriske samfund som er "forenet i samme tro".
Jehovas Vidner læser og forstår bibelen, som djævlen gør det.
Jehovas vidner udøver falsk lære, og har intet med kristendommen at gøre, det kan jeg med god samvittighed gøre, da sandheden ikke er i jer.
I hverken går ind for treenigheden, dåb, nadveren, eller holder jul, og kalder præster for satans engle.
Det viser bare at I vildleder folk og fører dem på afveje, og ringeagter Jesus Kristus.
Min præst fra den Assyriske østens Kirke her i Århus som har den kirkelige myndighed og ånd fra Apostlen Thomas, har med rette sat nogle af jeres folk på plads, da I spreder falsk lære og prøver at omvende kristne Assyrere til jehovas vidner.
Hvem er egentlig Jehovas vidner????????????
GOOGLE Den Assyriske KIRKE og Assyrien og du vil finde ud af at sandheden er i os og at på trods af at vores kirke gennem 2000 år er blevet forfulgt, så har gud alligevel holdt hånden over os og styrket os i vore tro på Jesus kristus, og at vi altid holder bibelen ren.
AMEN FOR DEN SANDE LÆRE.
IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.
Og trods alt vil jeg ønske dig en glædelig jul, og jeg har bedt for alle de sekter som spreder falsk lære i jesu navn, og stadigvæk vil blive ved med at bede for dem.
Ligesom Paulus sagde, vil jeg også sige, at jeg ikke dømmer jer, for I har allerede dømt jer selv ved ikke at tro på Jesu kristus og den bibelske sande lære.
IRAK= ASSYRIAN. Landet mellem eufrat og tigris nævnt i bibelen. Vores folk bliver dræbt og fordrevet fra landsbyer, kristne misbrugt, kirker bombet.