Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 14 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#10287 - 27/03/2003 18:38 Hvad siger biblen om dem uden arbejde
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej

Dem derer kristne og er uden arbejde, og som anstrænger sig for at skaffe et, men ikke kan gives et, hvad skal de.
Josefin

Til toppen 
#10288 - 28/03/2003 09:50 Re: Hvad siger biblen om dem uden arbejde [Re: Josefin]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Josefin..

De skal bare tage det helt roligt, og hvile i Guds trykke arme.. det er vigitigt at vi lære at hvile i Gud.. han er vores styrke.. jeg ´kan selv tage mig i gang på gang at bekymre mig for meget.. det er vi ikke skabt til. Hvis du ikke kan få arbejde, så er det måske fordi Gud vil have dig til noget andet.. bed over det, søg Guds svar. Få ham til at vise den arbejdsløse vejen, eller planen med hans liv..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#10289 - 28/03/2003 23:48 Re: Hvad siger biblen om dem uden arbejde [Re: Josefin]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Josefin.

Ifølge Bibelen er det et problem, hvis nogen ikke vil arbejde. Men det er en anden sag, hvis man vil, men ikke kan få arbejde.
Jeg kan ikke lige komme på noget specielt bibelsted, der handler om det. Men jeg tror, det er vigtigt at blive ved med at søge, tænke kreativt om sine jobmuligheder mv. Ligesom man generelt ville råde mennesker til.
Men folks situationer kan jo være meget forskellige.
Og først og sidst lægge situationen over i Guds hånd og bede ham om at hjælpe en med at finde et arbejde. Indtil det evt. sker, må man bruge sin overskydende tid på en god og frugtbar måde, også i tjenesten for Gud og næsten.

Med venlig hilsen AnnePande.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær