0 registrerede () og
12
gæster online.
|
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg |
|
#10278 - 29/03/2003 08:51
Re: Hvad siger biblen om dem der er synske?
[Re: Josefin]
|
Bruger
Reg.: 14/03/2003
|
Kære Josefin, Her er hvad der står om sagen i Kol. 2.18:
Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner ..
kristina
*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24
|
|
Til toppen
|
|
|
#10279 - 29/03/2003 14:39
Re: Egne syner
[Re: kristina52]
|
Bruger
Reg.: 16/03/2003
|
Hej kirstina
Ja det er forkert at fordybe sig i egne syner..... men hvad hvis de kom fra GUd - og hvordan se forskel på dem....???
-Jeg kan sige at jeg sansynligvis ikke havde været kristen i dag hvis det ikke havde været for en drøm jeg havde da jeg var ca 18år. -Og en af mine vinender havde ikke fået hjælp i sit kristenliv tidsnok til ikke at falde fra hvis det ikke var blevet sagt til mig i en annden drøm...
Man kan sige meget, men jeg tror på at Gud kan vise os ting til egen eller andres gavn - set med frelses øjne.
Mon ikke også Jesus var blevet dræbt 33år for tidligt hvis Josef ikke troede på det syn han fik....?
Men helt enig - vi skal ikke fordybe os i egne syner
venlig hilsen Ester
(Esmaralda)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10280 - 29/03/2003 15:23
Re: Egne syner
[Re: ezmaralda]
|
Bruger
|
Du har fuldstændig ret, Ester, det kan være svært at vide, hvad der kommer fra Gud, og hvad der ikke gør. Vi kan kun folde vores hænder og bede om hjælp til at skelne, og vi kan også være sammen med andre kristne om at vurdere, når vi har drømme og andre former for syner.
Jeg har det med den slags oplevelser lige som med kommaer på engelsk. Jeg mindes det lille rim herom fra min skoletid:
When in doubt leave it out !
kristina
*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24
|
|
Til toppen
|
|
|
#10281 - 29/03/2003 17:37
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
|
Der er ihvertfald masser af synske mennesker i bibelen, profeter f.eks. og hele Johannes' Åbenbaring er en stor clairvoyant oplevelse skrevet ned på papir.
Mvh, Lars Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#10282 - 30/03/2003 14:39
Re: tvivl
[Re: kristina52]
|
Bruger
Reg.: 16/03/2003
|
Hej kristina
je det er vist en god leveregel som kristen - i alle spørgsmål.
er jeg i tvivl om det er Guds vilje at jeg gør dit ellert dat så lad være...
Jeg har da også haft et utal af drømme hvor jeg var sikker på at der ikke var noget fra Gud. De er nemme at sotere fra.... det er sværre med alle dem i gråzonen - dem hvor det lyder så godt/rigtigt men som aligevel ikke var fra GUd.... der må bønnen og andre kristne og bibelen hjølpe...
venlig hilsen Ester
(Esmaralda)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10283 - 30/03/2003 17:13
Re: tvivl i gråzonen ..
[Re: ezmaralda]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Kære Ester, JA! Lige præcis! Bønnen og Bibelen må hjælpe os, når vi er i gråzonen mht. hvad Gud vil sige til os! Så falder vi ikke så let for den fristelse det kan være at tro på vores egen ønsketænkning. Og som du siger - vi kan få stor hjælp ved at tale med andre kristne! Godt at vi har hinanden  kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10284 - 31/03/2003 18:59
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hejsan Tak forsvar alle, det er et svært emne kan jeg se og som ny er det ekstra svært... men vi må have tillid til Jesus=). Jeg har funderet over dette mange kristne siger sig jo at oplevet meget... svært sige hvad der er hvad=). Det er godt at I gjordte mig opmærksom på at Gud også kan tale til en på den måde-om ned med visse forbehold og biblen og menighedens/kristnes støtte. Tak alle. Så må jeg jo spørge om noget.. som bekendt er jeg jo kommet udaf jehovas vidner, noget jeg hver dag takker Gud for. Lidt før mit udtræde, var jeg meget ked afdet og jeg havde bedt meget.. jeg havde et blad foran mig med et billede på Jesus, som måske kan ligne, efter hvad jeg set en gang på fjernsyn, som nogle forskere havde regnet ud, (Discovery). Så føler jeg at det går som en strøm gennem mig, og så er det som at jeg ser Ham på en eller anden måde eller jeg ved ikke...Han var der i hvert fald. Det var som noget løstes op og jeg vidste at det havde med min barndom at gøre og jeg vidste hvorfor det var sket, og det var løst op for nu. Og tårene rann kan jeg sige jer og jeg følte den der varme og strøm og jeg vidste at Han elskede mig og at jeg var "godkendt", det fortalte Han mig på en eller anden måde, men ikke med ord. Ved I hvad det var? Kærlig Hilsener til alle brødre og søstre Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#10285 - 31/03/2003 21:04
|
Bruger
|
Kære Josefin !
Jeg tror at du har fået et kærtegn af din Herre og frelser, Jesus Kristus !
Han, som kender dig meget bedre end du kender dig selv, han som ved hvor svært du har haft det, han som glæder sig med dig over, at du er kommet "hjem", hvis jeg må sig det på den måde.
Tænk at du er i ham, og at han er i dig !
Jeg ønsker dig fortsat al Guds glæde i dit liv !
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#10286 - 03/04/2003 18:29
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Josefin.
1. Joh. 4, 1 siger, at vi må ikke tro enhver ånd, men prøve ånderne, om de er af Gud. Alt, hvad mennesker mener at have modtaget af syner, åbenbaringer eller profetier, skal prøves på Bibelen, Guds ord og åbenbaring til os mennesker. Bibelen i dens helhed, og ikke kun løsrevne skriftsteder. Derfor er det vigtigt at have kendskab til den. I Guds ord har han sagt os alt, hvad der er nødvendigt og nok til frelse og kundskab om ham. Derfor skal vi heller ikke stræbe efter syner og åbenbaringer. Gud kan derimod give dem, hvis han vil, men som sagt skal det altid bedømmes, om det er fra Gud og stemmer overens med hans Ord. Vi skal heller ikke tro det, hvis nogen kommer med en ny åbenbaring, der vil lægge noget til eller trække noget fra Skriften. Fx. Joseph Smith, der stiftede mormonismen.
I øvrigt, tillykke med din udtræden af Jehovas Vidner! Det er dejligt at høre.
Med venlig hilsen AnnePande.
|
|
Til toppen
|
|
|
|