0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg |
|
#10268 - 27/03/2003 17:16
Hvordan ser kristne på tro på ufoer?
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hej allesammen Det er efterhånden mange der påstår sig at have set ufoer, også blandt kristne samt diverse kontakter. Nu undrer jeg hvad I synes, kan en kristen tro på/møde/have kontakt eller andet med ufoer? Det står jo ikke noget i biblen... Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#10269 - 27/03/2003 18:32
Re: Hvordan ser kristne på tro på ufoer?
[Re: Josefin]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Kære Josefin
Det er korrekt at der ikke står noget om UFOer i biblen. Jeg ved ikke hvordan andre kristne har det med UFOer, men jeg udelukker ikke på forhånd at Gud kan have skabt andre universer og liv end vi har kendskab til. Når dette er sagt er jeg MEGET skeptisk over de ting mennesker påstår at have set. Jeg finder det temmelig besynderligt at langt hovedparten af UFOernes forekomst skulle være i USA! Derudover er der jo mennesker der ligefrem DYRKER UFOerne, så der er en vis risiko for at denne fascination drager mennesket mere end Korset.
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#10270 - 27/03/2003 18:56
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Hej Malli, Ikke USA alene... Boomet kom under den kolde krig, umiddelbart efter 2. verdenskrig, hvor verden blev delt i to - USA og USSR, og langt de fleste observationer blev gjort enten i USA eller USSR. Mange tophemmelige forsøg fandt sted fra slutningen af 40'erne og fremefter, med nye typer fly, vejrballoner mv., og det er da ejendommeligt at dette fænomen fik sit boom og opblomstring netop i denne periode og netop i disse to lande...
Endda kan man argumentere at det har tjent hemmeligholdelsen af de militære eksperimenter, at folk har gået rundt og troet at det skyldtes besøg fra andre verdener...
Besøg fra andre verdener kan hurtigt udelukkes. Den nærmeste galakse, hvor der ville være mulighed for at finde en verden som vores, ligger 70 lysår borte. Det betyder at kunne man flyve med lysets hastighed, ville det tage 70 år at nå derud.
I det hele taget synes jeg at ideen om liv på andre planeter er et produkt af den Darwinistiske evolutionsmyte, der fortæller en historie hvor skaberen gøres overflødig. For det første kunne livet ikke spontant opstå på denne planet, dette er fuldstændig rivende usandsynligt, og lige så lidt er det tænkeligt at dette kunne ske andetsteds. For det andet er Jorden så fuldstændig unik, og med de egenskaber den har, der gør den i stand til at huse liv, er det ikke tænkeligt at kunne finde en planet ligesom jorden i hele universet, hvor alt bare er "Just right"...
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#10271 - 28/03/2003 07:51
[Re: Carsten]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Kære Carsten
70 lysår borte! Det var godt nok langt væk. Jeg tror at du har ret i at mange har forvekslet de forskellige eksperimenter med UFOer, men har nu aldrig tænkt på Darwin i denne forbindelse. En anden ting er at new-age tilsyneladende i visse kredse har taget en lære til sig om at mange mennesker er rum-væsner....de taler bl.a. om mars- og venusmennesker, der er sendt til jorden for at højne den universelle kærlighed....så er vi da for alvor ude i en vildfarelse!
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#10272 - 28/03/2003 09:51
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
Personligt tror jeg overhovedet ikke på UFO'er. Højst som en moderne teknologisk form for spøgelser (altså dæmoniske syner, der skal forvirre og skabe frygt/usikkerhed). Men ellers synes jeg du skal prøve at læse det udmærkede svar vi har liggende på Kan man både tro på UFO'er og Gud?
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#10273 - 28/03/2003 11:44
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Jeg vil gå ud fra dette skriftsted
Matt 4 v5 Da tog Djævelen ham med til den hellige by, stillede ham på templets tinde v6 og sagde til ham: »Hvis du er Guds søn, så styrt dig ned. For der står skrevet: Han vil give sine engle befaling, og de skal bære dig på hænder, så du ikke støder din fod på nogen sten.« v7 Jesus sagde til ham: »Der står også skrevet: ›Du må ikke udæske Herren din Gud.‹ « v8 Igen tog Djævelen ham med sig, denne gang til et meget højt bjerg, og viste ham alle verdens riger og deres herlighed v9 og sagde til ham: »Alt dette vil jeg give dig, hvis du vil kaste dig ned og tilbede mig.« v10 Da svarede Jesus ham: »Vig bort, Satan! For der står skrevet: ›Du skal tilbede Herren din Gud og tjene ham alene.‹ « v11 Da forlod Djævelen ham, og se, der kom engle og sørgede for ham.
Aliens and UFOs
Det med ufoer tror jeg er de faldne engle som giver sig ud for noget de ikke er. Det med bortførelser, så er det noget der sker meget i USA, og mange pastorer ved ikke hvad de skal stille op, derfor er der mange tjenester der er opstået pga den situation der har været.
Jesus selv blev bortført af djævelen, jeg ved godt at det ikke er "lige det man helst vil sige", men det er jo det der står. At han så var ligeglad med det, det viser jo at han havde magt over hvad der skete.
AlienResistance
Jeg kan godt lide denne side, da den behandler emnet på en god og sober måde med skrifthenvisninger
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#10274 - 28/03/2003 17:14
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
...ja det skal jeg love for!
Det var en amerikaner (selvfølgelig) ved navn George Adamski, der vist var den første til at tale om disse mennesker, fra andre steder i vort solsystem, og manden betegnes som lidt af en guru i de kredse...
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#10275 - 31/03/2003 18:25
[Re: Carsten]
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hej allesammen Tak for svar! Jeg er glad at I har den rette forståelse af tingene, der er jo mange kristne som taler vidt og bredt om dette og jeg har altid undret over dette. Selv vil jeg ikke gerne tro på dette her, vi ved jo at den onde er af et intellekt vi ikke kan fatte. Men hvorhen skal vi så placere alle dem, kristne, der tror på det her? Eller tror at vi ikke er alene? KH. Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
|