Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#103383 - 24/04/2009 07:25 Re: Sammenhængskraft? [Re: Grev Lindgren]
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
Hej Greve!

Citat:
...jeg missionerer ved at fortælle primært om hvad Gud og Jesus og hele kristendommen betyder for mig, ikke ved at overbevise med ord,

Er det mon min skærm der noget i vejen med?

Citat:
...sekundært er det klart at jeg forsøger i det omfang det er muligt at rationelt at sandsynliggøre min tro,

Meeeget sekundært.

Citat:
men det er med den dybe erkendelse af at det ikke er muligt, jeg kan ikke fornuftsmæssigt sætte hverken Tom eller dig til vægs i en debat, fordi jeg ikke er bundet af saglighed, men kan tillade mig at refererer til ting jeg ikke kan forstå som Guds mening, og dermed noget jeg ikke behøver at forstå.

I håbet om at Helligånden ordner resten? \:\)

mvh Tom

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#103384 - 24/04/2009 07:41 Re: Sammenhængskraft? [Re: Grev Lindgren]
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
Hej Greve!

Citat:
Jeg kan simpelthen ikke få ind i knolden hvorledes det er væltet over på dig? kan gerne være jeg er smådum/debil, men når jeg nu fastholder at adgangen til Guds rige ikke på nogen måde beror på mennesket, hvorledes kan det så lige pludselig være dit anliggende.

Kanske din undren er et resultat af dit løsslupne forhold til sagligheden, da du 45minuter tidligere skrev følgende:
 Citat:
Jeg siger ikke DU skal tro, jeg siger du må eje tro, der er forskel, jeg kan heller ikke af mig selv tro, jeg kan kun tro fordi Gud har sklænket mig troens nådegave, og det vil han også skænke dig, spørgsmålet er, ønsker du den?

Fik du din tro skænket som et resultat af dit eget ønske om at få troen skænket?

mvh Tom

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#103419 - 26/04/2009 08:03 Re: Sammenhængskraft? [Re: tsrk55]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Nu synes jeg egentlig det kunne være rart at få en uddybning af hvori det usaglige skulle bestå, men lad det ligge.

Troen blev ikke skænket som et resultat af mit eget ønske, således kan jeg ikke ønske mig troen, Gud rækker den, og i den sammenhæng kan jeg accepterer den, eller fornægte den, men efter eget ønske kan jeg ikke få troen i eje.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#103420 - 26/04/2009 08:05 Re: Sammenhængskraft? [Re: Sammy]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Ingen skal accepterer at jeg har ret, jeg vidner alene om min tro, hvad det gavner andre ved jeg ikke, det lader jeg Gud om, Gud siger i Bibelen at vi skal fortælle om ham til alle folkeslag, så det gør jeg, jeg kræver ikke at man forstår endsige accepterer den, jeg gør alene opmærksom på at vore dgsordner er uforlignelige og at det nogle gange betyder at debatten ikke kan nå en naturlig afslutning, andet end den der består i at erkende hverandres forskellige udgangspunkt og standpunkt.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær