0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg |
|
#10256 - 28/03/2003 23:01
Re: Geologiske tidsaldre
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 13/10/2001
|
De er bl.a. afgrænset udfra begivenheder i jordens historie (klimaændringer o.lign) der har givet ophav til aflejring af karakteristiske sedimenter. Navnene er ofte fra de lokaliteter hvor disse aflejringer først blev erkendt/observeret.
Sedimenterne er sikkert dateret radiometrisk, eller korreleret med aflejringer der kan dateres radiometrisk, eller korreleret biostratigrafisk.
Tidsaldre ældre end 600 millioner (prækambrium) kender jeg ikke meget til
Geden
|
|
Til toppen
|
|
|
#10258 - 29/03/2003 10:42
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Hvilke lag og hvilke fund tænker du på?
(Det meste er skrøner og pjat, der blæses stort op af kreationister, der forsøger at så tvivl om den geologiske søjle og geologiske metode. Men det ved Geden sikkert mere om.) mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#10260 - 29/03/2003 19:57
[Re: kristina52]
|
Bruger
|
Hvis du vil have min mening..
Begge dele. Dem der fremfører disse "beviser" gør det i ond tro, og henvender sig til folk der ikke har forstand på det.
Geden
|
|
Til toppen
|
|
|
#10261 - 29/03/2003 20:07
|
Bruger
|
Der findes ikke sådanne fund. Hvis du finder et fossil i en formation, så hører fossilet hjemme der. Men det kan have været omlejret utallige gange før palæontologen finder det, så derfor kan fossiler af organismer der menes uddøde før den periode en given formation repræsenterer godt forekomme. Desuden kender man jo ikke udviklingen 100% fra A-Z, så man bliver fra tid til anden nødtil at revurdere sin opfattelse.
Men hvilke fund er det du refererer til?
Geden
|
|
Til toppen
|
|
|
#10263 - 29/03/2003 23:13
|
Bruger
|
Ok! Hvad siger de ved gadekæret?
Geden
|
|
Til toppen
|
|
|
#10265 - 30/03/2003 10:13
[Re: kristina52]
|
Bruger
Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
|
Hej Kristina, Jeg udtaler mig om kreationister, der på hjemmesider og i debatbøger forsøger at så tvivl om den geologiske søjle, om stratigrafiens troværdighed og pålideligheden af dateringerne. I alle de tilfælde, hvor jeg har haft mulighed for at komme til bunds i sagerne, er der tale om fejlfortolkninger, målinger på uegnet materiale, om selektiv brug af data, rene skrøner, vandrehistorier, der for længst er tilbagevist, og lignende. Jeg udtaler mig ikke om deres etik, intelligens eller øvrige kompetencer; jeg kan kun konstatere, at de søger at fremme deres budskab på et forkert videnskabeligt grundlag.
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
|
|
Til toppen
|
|
|
#10266 - 30/03/2003 13:13
[Re: LarsBj]
|
Bruger
Reg.: 14/03/2003
|
Hej Lars, tak for dit svar:
Jeg udtaler mig ikke om deres etik, intelligens eller øvrige kompetencer; jeg kan kun konstatere, at de søger at fremme deres budskab på et forkert videnskabeligt grundlag.
Det blev jeg glad for at læse. Jeg tror oven i købet jeg er enig med dig. Det er som regel bedst at blive på sin egen banehalvdel og tale ud fra sit eget udsigtspunkt i stedet for at klandre andres påstande, som man ikke har indsigt til at vurdere. Det bør også kreationister holde sig fra.
På samme måde tror jeg også det er mest frugtbart, når videnskabsfolk nøjes med at bruge den videnskabelige metode til fysiske facts og ikke til at forsøge at modbevise det kristne verdensbillede, som befinder sig på et helt andet plan.
Tordenskraldet kan være lige så sandt og lige så højt som Rundetårn, og målebåndet kan ikke bruges til at bortforklare tordenskraldet. .. (Elendig sammenligning, jeg ved det godt, men alligevel ..
kristina
*.. falske kristus'er og falske profeter .. skal gøre store tegn og undere .. * Matt 24,24
|
|
Til toppen
|
|
|
|