Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115521 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#102518 - 18/03/2009 17:50 En besked fra Gud på himlen i nærheden af Moskva
Mathias
Bruger

Reg.: 18/03/2009
Jeg har hørt for ikke så længe siden, at Guds hånd for godt et år siden har vist sig på himlen i nærheden af Moskva og skrevet 9 sætninger.

Jeg har selv prøvet at oversætte dem fra tysk (det kan sikkert gøres bedre):

1. Det onde overstiger det gode.
2. Det er vinter for mit folk: Ingen frugt, ingen blomst.
3. Det er angerens og bodens tid.
4. Ingen retfærdig sjæl vil forblive midt iblandt krumme sjæle, og ingen krum sjæl vil kunne forblive hos retfærdige sjæle.
5. Hav opmærksomhed (el. Husk) på min frelse.
6. Bring bodens frugter.
7. Jeg vil rede dem, der frygter Herren.
8. Handl ansvarsbevidst, tiden er nær.
9. Det er sikkert, at jeg snart kommer.

Her er nogle links om det (her står sætningerne også på tysk):
http://www.br-thomas-apostolat.de/Forum/cgibin/forum/YaBB.cgi?num=1202672000
http://www.vimaana.com/index.php/worte/ludwigs/18-menetekel-am-russischen-himmel-
http://www.prophezeiungsforum.de/forum/m...cc20da13a0ff7c2

Hånden skrev i en halv time, hvorefter sætningerne stod der i 3 timer, og trafikken skulle være gået i stå.

Jeg synes det er mærkeligt, at man ikke har hørt om det, for det er jo ikke ligefrem en lille ubetydelig ting.
Hvis det til gengæld er sket er det jo helt fantastisk!

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal tænke om det. Hvem kunne finde på at lyve om det?
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I tænker.

Ændret af Mathias (18/03/2009 17:51)

Til toppen 
#102521 - 18/03/2009 18:30 Re: En besked fra Gud på himlen i nærheden af Moskva [Re: Mathias]
Schmidt
Bruger

Reg.: 18/03/2009
Jeg har googlede det lidt, og jeg syntes at det er utrolig lidt der står om det. Det undre mig også at ingen har taget et billede af det.

Til toppen 
#102537 - 18/03/2009 23:52 Re: En besked fra Gud på himlen i nærheden af Moskva [Re: Mathias]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Mathias,
 Oprindeligt skrevet af: Mathias
Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal tænke om det. Hvem kunne finde på at lyve om det?

Det er der mange der kunne...

Verden er fuld af religiøse gøglere og charlataner, som godt kunne finde på at fabrikere sådan en historie for at styrke deres sag (som sådan set kan være god og ortodoks nok af den grund).

Men der behøves ikke nogen hær af sådanne, bare én enkelt til at fabrikere historien, og så en velmenende, men godtroende person til at fortælle den videre - og så har du en vandrehistorie. Det behøver sådan set ikke engang at være fup - det kunne være én som misforstod en eller andens prædiken (jf lignelsen om fjeren og de fem høns)

Det var i hvert fald én mulig forklaring. Den kunne selvfølgelig også være autentisk.

Men indholdet er ret ukontroversielt, bortset fra det lettere Nostradamus-inspirerede punkt 4, og det ret tvetydige punkt 1. Om der så lige dér og dér er sket et mirakel eller ej, er af mindre betydning og må være op til den enkeltes dømmekraft.

Don't be cynic; don't be gullible.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#102538 - 18/03/2009 23:54 Re: En besked fra Gud på himlen i nærheden af Moskva [Re: Schmidt]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Stærk pointe. Hvis det skete for nyligt og det var på Himlen i tre timer over Moskva, så burde der være fotografier i næsten lige så stort tal, som der burde være øjenvidner.

Indtil dette kan fremføres...

Mvh. Steffen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær