Det er rigtig dejligt at høre om din glæde for Jesus og din omsorg for, at dine nærmeste skal få del i frelsen i Jesus. Må Gud give dig både visdom og kærlighed til at fastholde dette.
Du har valgt at bo sammen med din kæreste, og I har fået børn sammen. Findes der mon nogen bestemt grund til, at I har valgt ikke at følge Guds ord her, og gøre jeres samliv til et ægteskab? Jeg vil opfordre dig til, at læse artiklen
Ægteskabet og bibelen på AdamogEva.dk
Dit egentlige spørgsmål sigter mest på, hvad du skal gøre i den situation, at din kæreste ikke ønsker, at jeres børn skal følge dig i kirke. Jeg forstår tydeligt din bekymring. Alligevel må jeg sige til dig, at kærligheden ikke tvinger (læs gerne 1. Kor. 13). Du opnår ikke noget positivt ved, at spille din kæreste og børnene ud mod hinanden, og det er, hvad du vil opnå, hvis du mod hans vilje tvinger dine børn med til Gudstjeneste. Du ønsker sikkert, at din kæreste respektere dig med alt hvad du rummer, også af valget om at følge Jesus. Er du indstillet på, at vise ham den samme fulde respekt? Peter skriver i sit første brev vers 1 noget om, at kvinder der har en vantro mand, skal vinde dem gennem bl.a. ydmyghed og sagtmodighed.
Jeg siger ikke, at din kæreste har ret i de valg han træffer, men han har samme og fulde ret til at træffe sine valg, som du har. Giver du ham den denne ret og frihed, som du selv ønsker? Jeres børn, møder de en mor, som elsker sin mand og viser ham respekt og ydmyghed.
Jeg tror ikke, at et kort svar, som det må være i en brevkasse, løser jeres konflikt. Måske er virkeligheden endda den, at du nu sidder tilbage med endnu flere frustrationer, end da du sendte dit spørgsmål. Jeg vil derfor opfordre dig til, at finde en moden og besindig kristen, som er villig til, at lytte til dig og vejlede dig til at leve i og med Kristi kærlighed.
Med ønske om, at Guds nåde må følge og lede dig
Jørgen Bloch
PS:: Læs evt. også artiklen
Konflikter i parforholdet