Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2535 Brugere
23 Fora
7150 Tråde
116389 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#101451 - 12/02/2009 11:45 En plads i himlen
Montago
Anonym

Jeg studsede ved et udsagn fra Tryllethomas - om at han har sikret sig en plads i himlen ved at tro på biblen

et par ting jeg godt kunne tænke mig at vide:

- Hvad får man ud af en plads i himlen ?

- Er livet på jorden ikke værd at leve ? (siden nogen higer mod himlen)

- Hvordan kan man være sikker på at komme ind ? (Koranen lover jo også en plads i himlen, er det den samme himmel ?)

- Hvor ligger himlen ?

- Får man sin hukommelse/kundskab med derhen ?

- Hvad kan man bruge sin hukommelse/kundskab til i himmelen ?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#101457 - 12/02/2009 13:40 Re: En plads i himlen [Re: ]
hoeg
Bruger

Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
Jeg studsede ved et udsagn fra Tryllethomas - om at han har sikret sig en plads i himlen ved at tro på biblen.

Du mener vel Bibelens budskab? Mange har troet på det kristne budskab, før Bibelen blev skrevet (redigeret) og fandt sin form. For troen er det altså ingen betingelse at læse Bibelen.

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#101465 - 12/02/2009 15:52 Re: En plads i himlen [Re: hoeg]
Montago
Anonym

Jeg fortæller bare hvad han skrev : om det er rigtigt eller forkert er jo en voldsom diskussion...

Oprindeligt skrevet af: Tryllethomas

Jeg har valgt at tro på bibelen ordret. Det betyder ikke jeg kan forklare alle sammenhænge men betyder at Gud har lovet mig en plads i himmelen, den plads vil jeg altid vælge også selvom jeg skal ydmyges en smule i dette forum.

Til toppen 
#101720 - 20/02/2009 17:15 Re: En plads i himlen [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
"- Hvad får man ud af en plads i himlen ?"

Svar: Evigt liv, og her forstået ikke ALENE som konkret begreb (= evig eksistens), men også relationelt - dvs. at kende Gud.

"- Er livet på jorden ikke værd at leve ? (siden nogen higer mod himlen)"

Svar: Jo. Men for det første er der OGSÅ lidelse her på Jorden (og meget af den!) hvorimod der ingen lidelse vil være på Den nye Jord.

"- Hvordan kan man være sikker på at komme ind ? (Koranen lover jo også en plads i himlen, er det den samme himmel ?)"

Svar: "Sikker" er et relativt begreb. Ingenting er 100% sikkert, men der er påstande der er mere eller mindre sandsynlige. Koranen afviser jeg skulle have et guddommeligt ophav. Det gør jeg af mange grunde, men en af dem er at der er en åbenlys misforståelse af kristendommen deri; hvor Gud angiveligt spørger Jesus om Han har befalet menneskene at "tilbede dig og din moder som guder". Fronten mod kristendommen er klar. Men det der også er klart er at ingen kristen nogensinde har tilbedt jomfru Maria som en Gud. Derfor tager Gud altså fejl når Han påstår at det er tilfældet (og spørger Jesus om det er Ham der har befalet dette...), og det lader sig jo åbenlyst ikke gøre.
Gud kan ikke tage fejl, men det kan en analfabetisk arabisk købmand sagtens. Derfor er den mest rimelige forklaring at koranen er Muhammeds værk, ikke Guds. Og når det er tilfældet må koranens budskab også afvises.

"- Hvor ligger himlen ?"

Svar: Godt spørgsmål.

"- Får man sin hukommelse/kundskab med derhen ?"

Svar: Endnu et godt spørgsmål. Kristne har vel spurgt sig selv om dette lige siden begyndelsen. Og svaret er stadig: Det ved vi ikke.

"- Hvad kan man bruge sin hukommelse/kundskab til i himmelen ?"

Svar: Dem der argumenterer for at vi FÅR vores hukommelse med i Paradis (jeg taler ikke så gerne om Himlen, men det er en anden snak..) vil sikkert sige at vores hukommelse, vores minder og erfaringer er det der definerer os som personer. Derfor er de nødvendige for at vi også skulle være selvstændige personer i Paradis.

Jeg afviser dog denne argumentation...

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær