Kære du!
Allerførst, vil jeg gerne minde dig om det som står i 1. Johs. brev 1;9: ”Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver vore synder og renser os fra al uretfærdighed.” Så enkelt er det. Hvis vi bekender vores synd over for Gud, vil han også tilgive os. Det har han lovet og Gud holder hvad han lover.
Dermed har han ikke bare givet os syndernes TILladelse, så vi bare kan gøre hvad vi vil, uden at prøve at leve vores liv efter Guds vilje og vejledning, og så komme og få tilgivelse bagefter. Men synder vi, har vi mulighed for at få FORladelse for vores synd, når vi bekender den over for Gud.
Vi kan bekende den enten i bøn til Gud for os selv, eller vi kan opsøge en præst og gå til skriftemål, enten i forbindelse med en gudstjeneste, eller direkte overfor præsten i enrum. Hvor vi bekender synden højt over for ham og han så på Guds vegne kan tilsige os syndernes forladelse. Det sidste kan være godt at gøre, hvis vi kæmper med tvivl, om Gud nu virkelig har tilgivet os, for så har vi en konkret begivenhed at tænke tilbage på, og vide at der skete det, DER fik jeg Guds tilgivelse.
Hvad angår det, at I har rørt ved hinanden, så er det noget som hører til på et helt andet tidspunkt i et kærligheds forhold, end der hvor I er.
Og selvom I måske er enige om at sex hører hjemme i ægteskabet og kun er, så gør I det rigtig svært for hinanden, for når man rører ved hinanden de steder hvor I har gjort det, er det med til at tænde et fysisk begær hos den der bliver rørt og det begær kan være utrolig stærkt, så man glemmer alle gode forsætter om ikke at have sex før man er gift.
Så jeg vil råde dig til at holde fast i dine grænser, eller vende tilbage til dem du havde før sidste tirsdag. Og så bruge tid til at lære din ven godt at kende på andre områder end de fysiske og finde ud af om han elsker dig, som du skriver du er i tvivl om. Og så vendte med at røre hinanden på den måde, til I er gift. Hvis I når der til.
Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på en hjemmeside, hvis du ikke allerede kender den: AdamogEva.dk
Her kan du få svar på spørgsmål og du kan læse forskellige ting om kærlighed og seksualitet.
Må Gud velsigne dig og vejlede dig
Kærlig hilsen
Susanne K
Ændret af Susanne_K (28/01/2009 14:58)