Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#100500 - 11/01/2009 16:16 Handler det ikke om Næstekærlighed?
Anonym
Anonym

Jeg er kristen. Jeg lever for Gud og andre mennesker. Dvs. andre mennesker - for Gud vil jo jeg skal leve for andre mennesker. Min veninde som absolut ikke er kristen lever også for andre. Det er ikke bare noget hun siger. Hun drikker da indimellem og bander, men essensen af hende er at hun ønsker at for at gøre en forskel i andres liv.

Jeg ANER IKKE hvorfor det er "bedre" så at være kristen og troende? Går det ikke ud på næstekærlighed?

Ændret af Susanne_K (13/01/2009 15:05)

Til toppen 
#100547 - 13/01/2009 15:12 Re: Handler det ikke om Næstekærlighed? [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Kære Du!

Dejligt at hører, at du og din veninde er optaget af at leve næstekærligheden ud, overfor mennesker i møder i jeres hverdag. For mennesker har brug for at blive mødt med (Guds)kærlighed.
Det er også dejligt at læse, at du lever for Gud, det er jeg helt sikker på at han glæder sig over, at det er det du ønsker.
Når jeg så læser dit spørgsmål tænker jeg, at det er forholdet til Jesus, og troen på ham, som er forskellen på dig og din veninde.
Det du har ”mere” end din veninde, det der gør det "bedre" for dig, er løftet om et evigt liv på en ny jord, den dag hvor Jesus kommer igen. Gennem din tro på ham.
Det betyder ikke at vi, som troende kristne, er garanteret et mere problemfrit liv her på jorden, eller at vi vil være i stand til at leve mere næstekærligt, end dem som ikke tror på ham.
Men du har et sted at gå hen og hente styrken til at leve dit liv, til at elske Gud og din næste som dig selv. Du har et sted, hvor du kan få tilgivelse, når du oplever at du ikke slår til. Og du har et håb om, at en dag skal du leve evigt et sted hvor der ingen ondskab og mørke er.

Lad mig for en sikkerheds skyld, understrege at intet menneske kan frelse sig selv ved at holde budene. Det er ikke nok næsten at, kunne klare at elske sin næste fuldkomment. Hvis et menneske skulle frelse sig selv fra Guds dom over synden i verden, skulle det overholde alle bud 100%. Så en lille sårende bemærkning om et andet menneske gennem et helt liv, er nok til at det ikke kan lade sig gøre. I Jakobs bred kap. 2 v.10 står der sådan her: ”Den, som ellers overholder hele loven, men fejler blot på ét punkt, er blevet skyldig i dem alle.” Så ja, det er umuligt for os. Det er Gud fuldt ud klar over, så derfor giver han os mulighed for frelse gennem tro på Jesus, som har taget den straf vi skulle ha’ haft for synden i vores liv. F.eks. de ”huller” der er i vores kærlighed til Gud og vores næste.

Så at være kristen og troende handler ikke blot om at være næstekærlig. Det handler om at tro på Jesus og, i taknemlighed for den frelse vi har fået gennem troen på ham, gå ud i vores hverdag og række Guds kærlighed videre til vores næste. Ikke for at blive frelst og mere sikker på at være det. Men netop fordi vi er frelst ved tro på Jesus.

Håber at dette har været til hjælp for dig.

Kærlig hilsen med ønsket om Guds fred!!
Susanne K

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær