Hej .
Jeg er ny i dette forum, men hvorfor jeg har valgt at melde mig ind her, fordi at oplæggene her lyder seriøse og oprigtige. Jeg har netop brug for at komme et sted hvor der er andre kristne som jeg kan få en god debat med på en saglig måde.
Jeg er 55 år,og siden jeg var barn har jeg haft en tro på Gud, dog uden at jeg på nogen måde er blevet "oplært " til det, nej det lå bare inde i mig, og ventede åbenbart på at springe ud .Det vil blive en alt for lang historie, at fortælle om mig selv . Men jeg skulle miste næsten alle dem jeg holdt af, og har været så meget igennem af modgang, at jeg tilsidst var ret langt ude.
Jeg har ikke tal på alle de "samtaler " jeg har haft med Gud, hvor jeg bla også skældte ham meget ud for at bla. at lade mig blive efterladt som enke i år 2002. men med tiden lærte jeg at leve et liv og klarede mig nogenlunde igennem årene.Dog var jeg desværre blevet alkoholiker, og mit drikkeri fortsatte- søgte glemsel i pap vinen for virkeligheden var alt for besværlig for mig.Jeg glemte ikke helt Gud, for når jeg var ked af det, eller havde dårlig samvittighed, bad jeg ham hjælp til at komme på fode igen.
Nu har jeg altid haft en meget skarp 6 sans, med ekstreme oplevelser gennem mit liv, så jeg var således vant til at opleve det man kalder det "overnaturlige " men når jeg drak stoppede det næsten- orkede ikke at være PÅ det var bedre at være passiv.Men så døde min lillebror i en tragisk ulykke sidste år kun 53 år gammel, og der kan jeg godt fortælle at jeg om muligt blevendnu værre med at drikke !
PLudselig en dag midt på formiddagen ( jeg var ædru ) hørte jeg mit navn blive kaldt inde i stuen.....

Det var min afdøde mors stemme - og jeg blev godt nok forskrækket,men hun kom igenem for at meddele mig at hvis jeg fortsatte mit drikkeri ville jeg IKKE blive ret gammel - jeg SKULLE stoppe nu , sagde hun !! Ja det var godt nok et budskab der ville noget, og både bange og lidt skræmt, søgte jeg selvfølgelig professionel hjælp dagen efter....
Jeg er stadigvæk på antabus nu på 1 ½ år efterhånden.
Men intet kunne forberede mig på at Gud, selve vor Herre også kort tid efter trængte igennem til mig !!! Det var så ufattelig svært for mig at forstå at han endelig efter mange mange år kunne høre mig, og nu kunne jeg pludselig også hører hans stemme Men jeg var ikke helt overbevist om at det var Ham, fordi at han satte mig på nogle hårde prøvelser som jeg fandt meget skræmmende og overvældende….
Det viste sig at jeg, skulle bevise overfor Ham, at jeg var værdig til at modtage hans nåde og kærlighed, men samtidig viste han mig nogle undere / vidnesbyrd på at han sandelig var Gud. Således fik jeg i løbet af 1 års tid nogle heftige oplevelser man umuligt ville kunne forklare med sund logik.
Og da jeg er en type som er meget praktisk og logisk anlagt og ikke mindst er jeg en skeptiker, så måtte Gud bruge meget af sin tid og styrke på at overbevise lille mig. Det er ikke noget nyt at Gud vil teste ens kærlighed.
For da jeg var yngre så jeg mange gyser film, og i mange gyser film optræder satan / eller djævlen, jeg var jo netop hunderæd for at det var sådan én overnaturlig væsen, der var dukket op i mit liv, som en slags nemesis, at nu skulle jeg lære ikke at se flere film af denne type – altså troede jeg at jeg blev straffet, men sådan hang det slet ikke sammen. I Biblen kan man også læse om nogle der måtte så grusomt meget igennem overfor for Gud, før de blev velsignet og taget til nåde.
Ikke nok at han hjalp mig med også at droppe mine nerve piller på rekord tid,piller som jeg havde været afhængig af gennem 7 år.En dag jeg var ude og køre på en ny cykel - som jeg ikke var tryg ved, og derfor var på vej ned til cykelhandleren for at sælge, skete der et mirakel for mig !!
I et højre svings kryds, havde jeg ikke set en varevogn, der ville dreje ( jeg stod på en cykelsti og ventede på grønt lys )jeg skulle lige over - men pludselig helt uventet opdager jeg i nogle split sekunder, at jeg først ligger ved siden af døren til varvognen, og så pludselig ligger bag bilens kofanger, og så pludselig befinder mig inde på fortorvet med min cykel !!!
Aldrig har jeg oplevet noget lignende i hele mit liv !!
Men denne episode - skulle blot være én ud af rigtige mange oplevelser som Gud / Jesus i sin ivrige kærlighed viser overfor mig.

Jeg har haft oplevelser og vidnesbyrd på at Jesus også er her i blandt os, han har hjulpet mig særlig en dag jeg slet ikke kunne bevæge mig, da jeg havde fået en alvorlig knæ skade, og ikke kunne komme ud og handle ind.Hele mit ben blev fyldt med en dejlig varme, og det viberede og snurrede inde i benet i ca. 5 - 10 min, og så var smerterne væk, og jeg kunne igen gå uden smerter.
Jo Herren jesus Kristus er så gavmild og kærlig, jeg kan slet íkke forestille mig et liv nogensinde mere uden Ham.
Ja det var bare det jeg gerne ville dele med jer andre