Demokratiet er den mindst skadelige form for styre når man skal have en stat. Det bedste, i mine øjne, ville være en sådan lille stat at det ville være unødvendigt med et styre, demokratisk eller ej.

Min opfattelse af staten som et uhyr, bygger på at staten ikke har dens egne midler. Den er nød til at få midler fra individerne. Måden dette foregår på er at tvangsopkræve individets midler. Folk giver sjældent penge til staten frivilligt. En stat vil altid ønske at blive større. Det kan vi tydeligt se i dagens Danmark. Hospitaler, skoler, vuggestuer etc. ønsker flere penge. Hvis det skal lade sig gøre skal staten have flere penge. Da staten ikke har flere penge må den tvangsopkræve flere penge fra individerne.
Da tvang er modsætningen til frihed, mener jeg at en stor stat altid vil gå imod individets frihed.

Det ekstreme eksempel er sort arbejde. I mine øjne er sort arbejde noget af det smukkeste som findes. To parter aftaler frivilligt hvad den ene part skal yde og hvor meget den anden part skal betale. Prisen på arbejdet passer med arbejdsindsatsen og det hele bygger på frihed. Dette kan staten ikke acceptere da staten ikke kan tvangsopkræve penge fra dem der arbejder sort. Individerne skal så straffes for at de handler i frihed og ikke finder sig i tvang.

Staten brokker sig, eller sagt med andre ord:
"Tyveri!, råbte tyven da nogen havde taget hans brækjern"

Mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer