Hej Matthias

Ok, så lad os sige at du kan ikke tro fordi indicierne for dig at se ikke er tilstrækkeligt underbyggede. Det er selvfølgelig en ærlig sag, selvom begrebet tro måske så er lidt på afveje her.

Vi er enige i at Bibelen er et religiøst skrift. Men det betyder jo ikke, at alt hvad der står i Bibelen er ren fantasi og uden historisk substans. Bibelen er en meget sammensat tekstsamling. Den består af digte, af personlige og offentlige breve, at historiske beretninger og øjenvidneskildringer, af forkyndelseslitteratur og gamle overleveringer. Og de forskellige tekster skal selvfølgelig læses i lyset af deres genre og sammenhæng. For mig at se er hostorien om Noas og arken en historisk beretning, som vil tages alvorligt som sådan.
Citat:
når vi står med en påstand om en båd, der efter alt hvad vi ved ikke kan lade sig gøre, så bør vi forholde os kritiske til påstanden.

Nu er det jo sådan, at jeg tror på en Gud, som i sig selv er en videnskabelig umulighed. Så jeg har jo på forhånd valgt at tro på mere end det, "der efter alt hvad vi ved ikke kan lade sig gøre".

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)