Hej
Asbjørn skriver:
Citat:
Den gode skibsbygger-professor er så klog at han nøjes med at udtale sig om det han faktisk ved noget om.
Lige netop!
Han har kun beskrevet nogle facts og har ikke draget nogen konklusioner af disse.
Hans fag er skibskonstruktion og ikke teologi, og da han i Bibelen kom til at læse om arkens dimensioner, fik han af faglig interesse lyst til at kigge nærmere på dem.
Ud fra mit kendskab til ham kan jeg sige, at han ikke har nogen intentioner om at at bruge materialet til at sandsynliggøre, endsige påvise, at Noas ark nogen sinde har eksisteret. Hvis det havde været tilfældet, havde den nok været offentliggjort i et fagtidsskrift, vil jeg tro.
For mit eget vedkommende styrker artiklen min vaklende tro på, at arken faktisk har eksisteret (selv om jeg ikke finder det afgørende, er det da allligevel interssant!) - det var derfor jeg henviste til den - og for at høre andres reaktioner ..
Jeg forestillede nemlig, at nogen af jer her kunne finde den lille artikel læseværdig og tankevækkende, siden Noas ark nu er til debat, men jeg havde ikke lagt linket ind, hvis det var faldet mig ind, at det kunne føre til, at nogen kom til at betvivle forfatterens faglige kompetence.
kristina
Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)