Hej DHP ... jeg vil lige indskyde et nysgerrigt spørgsmål, som ikke har spor med Grand Canyon at gøre, men med bibeltolkning. Du skriver:
Citat:
Der står i biblen at gud var færdig med at skabe på den 6. dag. Efter det eksisterede verden med alle de naturlove og hvad der ellers er som vi kender idag.

Mener du, at det skal opfattes bogstaveligt, at Gud skabte alting på 6 x 24 timer, og derefter hvilede?

Hvis vi kigger på 1.Mos 1, så synes jeg ikke det fremgår at jorden kun skulle være 6 dage gammel, da Gud på den syvende dag hvilede ud efter det værk, han havde udført.
I vers 1-2 står der at "I begyndelsen skabte Gud Himlen og Jorden", men hvor lang den begyndelse var, står det vel sådan set ikke noget om ... ?

Desuden - se 2. Pet. 3,8: Dette ene må I ikke glemme, mine kære, at for Herren er én dag som tusind år, og tusind år som én dag.

Det tager jeg dog ikke som tegn på, at vi så bare skal multiplicere dagene med 1.000 for at finde ud af dateringerne!
Bibelens tal er meget ofte er metaforer, som har deres egen symbolske, teologiske og aldeles uvidenskabelige sandhed.

Men jeg er skabelsestroende som du, (kreationist synes jeg er sådan er sært ord - som om det var os mennesker der havde kreeret noget!) og tror, at Gud ved sit Ord har skabt alt, hvad der findes, "ex nihilo" og ikke af i forvejen (evigt?) eksisterende materiale ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)