Hej DHP,

Citat:
Dette viser at det ikke holder bare at sige at efter mia. af år vil den rigtige kombination nok pludselig rammes. Man er nødt til at have en eller anden form for kontrol med hvordan aminosyrerne sætter sig sammen fordi de rammer ikke den rigtige bare ved en tilfældighed.
Jeg ved ikke om evolutionsteorien har en forklaring til hvordan det er sket men tilfældighed er ikke en gyldig forklaring.

Er du statistiker? Matematiker?

Hvad forstår du ved "en tilfældighed" - og ignorerer du ikke, at der sandsynligvis (jf. Urey/Miller) er en form for automatik i dannelsen af aminosyrer (læs: en påvirkning af en regelmæssighed for drejningen og dermed udkommet)?

Udover det så synes jeg LarsBJ fint har kommenteret din statistik. Og jeg mener også den er irrelevant, fordi sandsynligheden bliver til 1:1, hvis der er en automatik indblandet hvis forholdene er på en bestemt måde. Det er det absolut modsatte af tilfældighed.

Måske skulle du istedet have regnet på sandsynligheden for, at atmosfæren på et tidspunkt har været den rigtige for dannelsen af aminosyrer?

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand