Kære NEtmissionær

Ja, Chr. H. er til tider meget problematisk, men den pågældende artikel giver udtryk for en komplet falsk lære og uden at bringe direkte kilder.
Jeg kan oplyse, at jeg ikke tilhører trosbevægelsen, som vi rundt i frikirkerne havde bøvl nok med for ca. 15 år siden og særdeles kraftige debatter om den såkaldte fremgangstro, som idag kun følges af få.

Citat:Der er forskel på at tro, at man er helbredt og virkelig at være helbredt.
Der er forskel på at bede om, at Guds vilje må ske, og på at give indtryk af, at man administrerer Guds autoritet.
Der er forskel på, om Guds ånd uddeler nådegaver og på, at fremgangsteologer skaber mirakelmagere.
Der er forskel på at tro, at man har fået en nådegave, og virkelig at have fået den.
Der er forskel på at forvente en herlighed i det fuldkomne gudsrige, og på at agere som om herligheden allerede begynder her.
Der er forskel på sund teologi og usund fremgangsteologi.
Citat slut.

Svar:
Ja, det er helt korrekt og mange af de øvrige ting som er skrevet i artiklen:
Jeg har kendt Chr. H. siden han var yngre og han er en oprigtig kristen, men desværre administrerer han sine gaver uden at han lader andre med overblik påvirke sig til at reflektere over sine handlinger og veje.

Men samtidig må jeg bemærke, at det tilsyneladende " næsten" altid er visse typer præster fra Folkekirken, som analyserer karismatiske præster udfra deres egen forståelse.
Og bedømmelse er godt og sundt og nødvendigt, men det burde vel også gælde den anden vej, der er vel også forførende præster iblandt de næsten 2000 stk. eller hvad?

mvh
carl