|
|
|
Debat
|
|
Jeg tror ikke jeg kender en eneste der ikke ved jeg er Kristen. Jeg synes det er nemt at komme ud med. Hvis du har oplevet et eller andet sjovt eller interessant i kirken / missionshuset eller en anden Kristen sammenhæng, så fortæl det til venner og
|
|
Ondt i troen
|
|
Kære Anonyme! Jeg synes ikke det lyder skørt, men absolut heller ikke overnaturligt. Vi har alle forskellige evner. En af dine evner kunne godt være, at huske menneskers ”vaner”. Jeg gætter på, at du jævnligt hører radio, og dermed også lært, hvordan
|
|
Debat
|
|
Hej Lutheraner Citeret fra LutheranerJa og nej. Ja, hvis præsten er konsekvent. Dvs. ikke kun nægter at forestå begravelsen af personer, der har levet i et homoseksuelt parforhold, men også almindelige mennesker, der har levet 'på polsk', konsekven
|
|
Debat
|
|
Citeret fra asas Dvs. at du er enig med mig i, at hvorvidt vi handler empatisk og er gode ikke kan være udviklet som en del af en biologisk evolution? Du kalder det en kulturel konstruktion. Jeg vil gå skridtet videre og kalde det en guddommelig kon
|
|
Papirkurven
|
|
Denne tråd ryger i papirkurven, fordi emnet falder udenfor Café Thomas formål. Citeret fra DebatvejledningenDiskuter ikke andre religioner eller personer Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten e
|
|
Debat
|
|
Citeret fra hoegHvordan skal man bære sig ad med at tilskrive Bibelen mere eller mindre autoritet - og hvilke dele af Bibelen skal underkastes en sådan vurdering..? Det er selvfølgelig kun den menneskelige fornuft, der kan det. Men hvordan kan det
|
|
Debat
|
|
ånder
af mannakorn
@ 20/05/2012 18:46
efter jeg havde snakket med en om! hvad der styre os mennesker. Man kan sige kampen mellem det gode og onde forgår inde i mannesket, tror jeg det er ånder der styre os, aldså man vælger hvad men vil tjene, gode mennesker tager gode ting frem fra hjer
|
|
Debat
|
|
Hej Jeg har i dag læst om Guds ledelse fra bogen "Bøn forandrer" af B. Hybels. Et sted skriver han følgende: "Mennesker, der giver Helligånden mulighed for at tale til dem, ved, at kristenlivet er en konstant opdagelsesrejse. Det er f
|