|
|
|
Debat
|
|
Hej hur Citat:Du har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Jeg vil ikke være ordkløver, men vil
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg M Lige en hurtig bemærkning fra mobilen. Mangel på beviser er ikke bevise å gud! Men jeg er enige der er ikke ført bevise for at dyr er så beviste. Med venlige hilsen Hurungner
|
|
Debat
|
|
Dit indlæg har ikke så meget at gøre i et debatforum. Spørgsmål hører hjemme i vores svararkiv. For øvrigt har kristendom.dk et stort tema om netop den koptiske kirke, som sikkert giver dig svar på alle dine spørgsmål og flere til: http://www.kris
|
|
Debat
|
|
Hej Et andet eksempel: Både sygepersonel - og selv feltpræsten - bærer våben i en krigszone. De har jo også helt andre opgaver end at slås, men har alligevel et våben til selvforsvar.
|
|
Debat
|
|
Koptere
af NyBruger123
@ 11/05/2012 14:48
Hej allesammen. I må sørme undskyld, at jeg har oprettet så mange tråde. Men jeg har lige nogle spørgsmål ang. koptere. Tror de at Jesus er Gud? Tror de på Biblen? Findes der koptiske kirker i DK? Hvorfor ligner mændene ortodokse jøder? Er majorit
|
|
Debat
|
|
Hej hur Citat:Til sidst er der den gruppe som alle de mennesker som idag kalder sig troende falder i. De prøver at få de to mængder til at fungere inde i deres hoveder. Men der er ingen fælles elementer! Så man vælger at skabe to virkeligheder en
|
|
Debat
|
|
hej Hurungner! "Jeg har svært ved at forestille mig et videnskabeligt forsøg der kan bevise om dyr ved eller ikke ved om de skal dø.." Tilsvarende gælder formentlig også spørgsmålet, om dyr kan føle empati (medfølelse og barmhjertighed).
|
|
Debat
|
|
Citeret fra hurDu har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Ja, og jeg må jo også gribe i ege
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Jeg har svært ved at forestille mig et videnskabeligt forsøg der kan bevise om dyr ved eller ikke ved om de skal dø. Den eneste grund jeg har til at tro at mennesker ved at de skal dø er at jeg ved at jeg skal dø. Men når jeg ser på billede
|
|
Debat
|
|
Hej Kristina Du har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Men de 3,6 mia år har intet med tro
|
|
Debat
|
|
Hej NyBruger! Når man taler om synd mod Helligånden, er det som regel med henvisning til Matthæus-evangeliet, kapitel 12, vers 31-32. Men som med alt andet, kan det være en god idé at læse det i sin sammenhæng. I vers 22 helbreder Jesus en mand,
|
|
Debat
|
|
Hej Machine_A! Så længe du ikke er pinlig berørt over den bibelske lære, er det vel ok, men i det store og hele synes jeg at kirkefolket i Danmark har ført en meget saglig debat. Lad mig da først spørge, om du er enig i, at ægteskabet i følge Bibel
|
|
Debat
|
|
Hej Kristina, Citeret fra kristinaDet betyder naturligvis ikke, at jeg ikke kan tage fejl, men ville det ikke virke lidt tungt, sådan rent sprogligt, hvis vi altid skulle starte alle vores sætninger med "jeg tror at ... "? Der er forske
|
|
Debat
|
|
Jo, jeg fandt det da på IMT's hjemmeside alligevel: Brev fra IM og LM til Folketingets Socialudvalg
|
|
Debat
|
|
Citeret fra LutheranerCiteret fra Machine_AJeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvad er det for et socialudvalg? Hvis det er Folketingets, må du vel kunne finde det på Folketingets hjemmeside? Det e
|
|
Debat
|
|
Citat:Som jeg læser de to vers, så ser det ud til at handle om slanger. At det skulle være en profeti om Jesus fremgår intetsteds i teksten. Tja, hvis ens perspektiv er lidt kortsigtet eller snævert, er det sikkert alt, man får ud af det...
|
|
Debat
|
|
Hej Kristina Ja det er ved at være nogle år siden sidst Jeg har kigget dit link. Menighedsfakultetet siger der bl.a.: Citat:Et ægteskab mellem to af samme køn er ikke et ægteskab. Definitionen på et ægteskab i nutiden er vel; "et socialt o
|
|
Debat
|
|
Citeret fra Machine_AJeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvad er det for et socialudvalg? Hvis det er Folketingets, må det kunne findes på Folketingets hjemmeside (hvis man kan finde ud af at google ;
|
|
Debat
|
|
Citeret fra LarsBjCiteret fra kristina og det er kun mennesket, som er i stand til at at udvse empati, dvs. næstekærlighed, som ikke har sit udspring i selviskhed. Det virker som et meget bombastisk udsagn. Det er ikke her, du plejer at erklær
|
|
Debat
|
|
Hey tau og tak for svar. Jeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvis du har adgang til IMT, findes det i nr. 19 anno 2012 side 15. -- Citat:Hvorfor tror du det? {at IM/LM udelukkende er bange for, at l
|
|
Debat
|
|
Citeret fra kristina og det er kun mennesket, som er i stand til at at udvse empati, dvs. næstekærlighed, som ikke har sit udspring i selviskhed. Det virker som et meget bombastisk udsagn. Det er ikke her, du plejer at erklære dig for ekspert?
|
|
Debat
|
|
"Så der er et behov for objektive kriterier når vi skal vurdere om et dyr har en bevisthed der er lig vores egen. Så set fra den troendes synsvinkel hvilke kriterier skal vi bruge??" hej Hurungner! Det er et meget interessant spørgsmål, d
|
|
Debat
|
|
Hej Hoeg Hvilke objektive kriterier skal vi bruge for at bestemme om et dyr eller for den sag skyld et menneske er moralsk og/eller næstekærlig. Vi kan kun bruge observation af disse dyr og som den her tråd viser så har det en betydning for hvad og
|
|
Debat
|
|
Citeret fra hoeghej hur! "Jeg mener at der er ganske gode beviser for at sociale dyre arter som elefanter, delfiner, hunde og chimpanser udviser barmhjertighed over for den svage, bliver forargede over uretfærdigheder, føler sorg over andres d
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Citat:Hvad ville det betyde, hvis Jesu opstandelse virkelig kunne dokumenteres som en faktuel historisk kendsgerning..? Det betyder jo ikke, at frelsen ved Jesus Kristus dermed kunne dokumenteres. Det ville fortsat være et spørgsmål tro, id
|