Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 2 gæster online.

Statistik
2533 Brugere
23 Fora
7146 Tråde
116359 Indlæg
JesusNet anbefaler
Aktive tråde | Aktive indlæg | Nye tråde Sidste 24 timer | Sidste 48 timer | Sidste 7 dage
Forum   Emne
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme. Tids-relativisme. af kristina @ 11/05/2012 21:35

Hej hur Citat:Du har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Jeg vil ikke være ordkløver, men vil
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hur @ 11/05/2012 16:03

Hej hoeg M Lige en hurtig bemærkning fra mobilen. Mangel på beviser er ikke bevise å gud! Men jeg er enige der er ikke ført bevise for at dyr er så beviste. Med venlige hilsen Hurungner
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Koptere af Kefas @ 11/05/2012 15:14

Dit indlæg har ikke så meget at gøre i et debatforum. Spørgsmål hører hjemme i vores svararkiv. For øvrigt har kristendom.dk et stort tema om netop den koptiske kirke, som sikkert giver dig svar på alle dine spørgsmål og flere til: http://www.kris
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kristne og våben af Cirkeline @ 11/05/2012 14:59

Hej Et andet eksempel: Både sygepersonel - og selv feltpræsten - bærer våben i en krigszone. De har jo også helt andre opgaver end at slås, men har alligevel et våben til selvforsvar.
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Koptere af NyBruger123 @ 11/05/2012 14:48

Hej allesammen. I må sørme undskyld, at jeg har oprettet så mange tråde. Men jeg har lige nogle spørgsmål ang. koptere. Tror de at Jesus er Gud? Tror de på Biblen? Findes der koptiske kirker i DK? Hvorfor ligner mændene ortodokse jøder? Er majorit
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af kristina @ 11/05/2012 14:10

Hej hur Citat:Til sidst er der den gruppe som alle de mennesker som idag kalder sig troende falder i. De prøver at få de to mængder til at fungere inde i deres hoveder. Men der er ingen fælles elementer! Så man vælger at skabe to virkeligheder en
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hoeg @ 11/05/2012 13:15

hej Hurungner! "Jeg har svært ved at forestille mig et videnskabeligt forsøg der kan bevise om dyr ved eller ikke ved om de skal dø.." Tilsvarende gælder formentlig også spørgsmålet, om dyr kan føle empati (medfølelse og barmhjertighed).
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af LarsBj @ 11/05/2012 09:40

Citeret fra hurDu har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Ja, og jeg må jo også gribe i ege
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hur @ 11/05/2012 00:30

Hej hoeg Jeg har svært ved at forestille mig et videnskabeligt forsøg der kan bevise om dyr ved eller ikke ved om de skal dø. Den eneste grund jeg har til at tro at mennesker ved at de skal dø er at jeg ved at jeg skal dø. Men når jeg ser på billede
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hur @ 11/05/2012 00:12

Hej Kristina Du har jo ret når du skriver at LarsBj`s udtalelse "der ikke er noget liv for 3,6 mia år siden"er forkert og burde hedde " der ikke er noget liv PÅ JORDEN for 3,6 mia år siden". Men de 3,6 mia år har intet med tro
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Blasfemiske tanker af Lutheraner @ 10/05/2012 23:42

Hej NyBruger! Når man taler om synd mod Helligånden, er det som regel med henvisning til Matthæus-evangeliet, kapitel 12, vers 31-32. Men som med alt andet, kan det være en god idé at læse det i sin sammenhæng. I vers 22 helbreder Jesus en mand,
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kirkelige vielser (og et sidespring) af Lutheraner @ 10/05/2012 23:30

Hej Machine_A! Så længe du ikke er pinlig berørt over den bibelske lære, er det vel ok, men i det store og hele synes jeg at kirkefolket i Danmark har ført en meget saglig debat. Lad mig da først spørge, om du er enig i, at ægteskabet i følge Bibel
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af LarsBj @ 10/05/2012 23:03

Hej Kristina, Citeret fra kristinaDet betyder naturligvis ikke, at jeg ikke kan tage fejl, men ville det ikke virke lidt tungt, sådan rent sprogligt, hvis vi altid skulle starte alle vores sætninger med "jeg tror at ... "? Der er forske
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvilket socialudvalg af Machine_A @ 10/05/2012 22:55

Jo, jeg fandt det da på IMT's hjemmeside alligevel: Brev fra IM og LM til Folketingets Socialudvalg
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Hvilket socialudvalg af Machine_A @ 10/05/2012 22:51

Citeret fra LutheranerCiteret fra Machine_AJeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvad er det for et socialudvalg? Hvis det er Folketingets, må du vel kunne finde det på Folketingets hjemmeside? Det e
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Vende den anden kind til? af Lutheraner @ 10/05/2012 22:48

Citat:Som jeg læser de to vers, så ser det ud til at handle om slanger. At det skulle være en profeti om Jesus fremgår intetsteds i teksten. Tja, hvis ens perspektiv er lidt kortsigtet eller snævert, er det sikkert alt, man får ud af det...
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kirkelige vielser (og et sidespring) af Machine_A @ 10/05/2012 22:47

Hej Kristina Ja det er ved at være nogle år siden sidst Jeg har kigget dit link. Menighedsfakultetet siger der bl.a.: Citat:Et ægteskab mellem to af samme køn er ikke et ægteskab. Definitionen på et ægteskab i nutiden er vel; "et socialt o
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Hvilket socialudvalg af Lutheraner @ 10/05/2012 22:44

Citeret fra Machine_AJeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvad er det for et socialudvalg? Hvis det er Folketingets, må det kunne findes på Folketingets hjemmeside (hvis man kan finde ud af at google ;
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af kristina @ 10/05/2012 22:36

Citeret fra LarsBjCiteret fra kristina og det er kun mennesket, som er i stand til at at udvse empati, dvs. næstekærlighed, som ikke har sit udspring i selviskhed. Det virker som et meget bombastisk udsagn. Det er ikke her, du plejer at erklær
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Kirkelige vielser (og et sidespring) af Machine_A @ 10/05/2012 22:20

Hey tau og tak for svar. Jeg har desværre ikke fundet IM / LM's notat til Socialudvalget online nogen steder. Hvis du har adgang til IMT, findes det i nr. 19 anno 2012 side 15. -- Citat:Hvorfor tror du det? {at IM/LM udelukkende er bange for, at l
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af LarsBj @ 10/05/2012 21:00

Citeret fra kristina og det er kun mennesket, som er i stand til at at udvse empati, dvs. næstekærlighed, som ikke har sit udspring i selviskhed. Det virker som et meget bombastisk udsagn. Det er ikke her, du plejer at erklære dig for ekspert?
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hoeg @ 10/05/2012 20:52

"Så der er et behov for objektive kriterier når vi skal vurdere om et dyr har en bevisthed der er lig vores egen. Så set fra den troendes synsvinkel hvilke kriterier skal vi bruge??" hej Hurungner! Det er et meget interessant spørgsmål, d
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af hur @ 10/05/2012 13:36

Hej Hoeg Hvilke objektive kriterier skal vi bruge for at bestemme om et dyr eller for den sag skyld et menneske er moralsk og/eller næstekærlig. Vi kan kun bruge observation af disse dyr og som den her tråd viser så har det en betydning for hvad og
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Moralsk relativisme af kristina @ 10/05/2012 13:27

Citeret fra hoeghej hur! "Jeg mener at der er ganske gode beviser for at sociale dyre arter som elefanter, delfiner, hunde og chimpanser udviser barmhjertighed over for den svage, bliver forargede over uretfærdigheder, føler sorg over andres d
Debat
Hop direkte til det nyeste indlæg Re: Beviser på opstandelsen af kristina @ 10/05/2012 10:04

Hej hoeg Citat:Hvad ville det betyde, hvis Jesu opstandelse virkelig kunne dokumenteres som en faktuel historisk kendsgerning..? Det betyder jo ikke, at frelsen ved Jesus Kristus dermed kunne dokumenteres. Det ville fortsat være et spørgsmål tro, id
Side 2 af 2: < 1 2

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær