|
|
|
Kirke og tro
|
|
Kære meddebattører der har været lidt stille i min tænkehat, men så satte jeg mig i aften for at læse Indre Missions Tidende, imens jeg ventede på at bollerne i køkkenet hævede.. Temaet for nummeret 21. marts 2010 er Stilhed med Gud. Og jeg læs
|
|
Kirke og tro
|
|
Hej Kristina. Oprindeligt skrevet af: kristina Det ville jeg ikke kalde undertrykkelse. Guds Kirke kan nemlig ikke kan levere varen (vielse af to mennesker af samme køn) af den enkle grund, at den ikke har mandat til det. Man kan sige at når homo
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej BlueRover1 Jamen jeg synes, at kirkebygninger er skønne, for om ikke andet så har de en kæmpe signalværdi om, at den kristne Gud er at finde her. Derfor er det også mega trist, når de må lukke ned. 2000 borgere er dog antageligt lovlig lidt til
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej P_Snipsnak Det var slet ikke meningen at bebrejde nogen for deres frihed i hvad man giver til Kirken eller missionaerer. Naar man er opdraget som barn at Staten/Landet betaler for Kirken og al dens adfaerd saa er de selvfoelgelig urimeligt at man
|
|
Etik og Samfund
|
|
Oprindeligt skrevet af: kristinaErfaringen med karakterafvigende (psykopatiske) pædofile er, at de er lige så forskellige som alle andre, men har til fælles at de er uhelbredelige og ude af stand til at styre deres stærke drifter, og ude af stand til
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej Steffen. Forleden aften så jeg i nyhederne 2 danske folkekirke præster der ville hande forskelligt, blev de bekendte med en pædofilisag. Den ene følte at gik hun ikke til myndighederne og fik forbrydelsen stoppet, ville hun selv være skyldig, me
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej Bluerover1 Jeg kan sagtens se alle de gode hensigter i det du skriver der. Jeg er absolut ikke imod at Guds rige udbredes, tro ikke det! Når det er sagt, så tror jeg at der er en masse dogmer som kunne trænge til at blive revet ned, og nævnevær
|
|
Kirke og tro
|
|
Hej Signe, og tak for dit svar. Fint at du nummererer - så kan vi lettere finde ud af, hvor langt vores (u)enighed rækker. Citat:Jeg mener at det er en undertrykkelse, når homoseksuelle ikke har samme rettigheder Det ville jeg ikke kalde undertryk
|
|
Etik og Samfund
|
|
Det varmer faktisk at høre at du hellere så en kristen assyrisk nation, som nabo til Israel, end Syrien. Og det kunne være en stor drøm for mig, og ASSYRIEN og ISRAEL kunne have så gode relationer til hinanden, at det kunne stabilisere hele Mellemøst
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej P Snipsnak Her i landet faar vi ingen stoette fra Staten, saa derfor er alle kirker selvstaendige, saadan seet. Uden stoettelse (som for exempel tiende) ville det vaere umuligt at holde kirken vedlige, betale praesten's loen og alt det andet som
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej A-Lion Citat:Netop det er ik kun de kristnes situation man ik hører om i medierne, men alle de andre forhold du omtalte. Jeg kan jo ik sige med 200 procent sikkerhed at medierne bliver styret af jøderne, da det er svært at finde beviser, og a
|
|
Etik og Samfund
|
|
Sammy Netop det er ik kun de kristnes situation man ik hører om i medierne, men alle de andre forhold du omtalte. Jeg kan jo ik sige med 200 procent sikkerhed at medierne bliver styret af jøderne, da det er svært at finde beviser, og at det kun er e
|
|
Etik og Samfund
|
|
Oprindeligt skrevet af: angela Men er det iorden at en gerningsmand der overfor sin præst måske indrømmer at have haft et seksuelt forhold til sin datter gennem mange, mange år, kan slippe for straf ? Jeg synes det er et svært spørgsmål, fordi der n
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej Angela Vi er ganske enige om, at det er en meget svær sag. Formålet med straf for kriminalitet er jo ikke kun den formodede preventive virkning, men også at sikre retsbevidstheden i samfundet og hindre selvtægt. Jeg hørte for nylig et for
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej angela, Oprindeligt skrevet af: angelaSå ruller en lavine af pædofil sager igen imod den Katolske kirke, hvilket giver anledning til en debat om kirkens/præstens tavshedspligt. Præster må så vidt jeg har forstået gerne bryde tavshedspligten, hvi
|
|
Etik og Samfund
|
|
pointen er, at præsten er der for at formidle Guds benådning, Guds dom, eller hvad end Guds opfattelse er af den sag. Der står i Bibelen, at hvis vi bekender vores synder, så er Gud trofast og renser os. Det at bekende sine synder og modtage rensels
|
|
Etik og Samfund
|
|
Så ruller en lavine af pædofil sager igen imod den Katolske kirke, hvilket giver anledning til en debat om kirkens/præstens tavshedspligt. Præster må så vidt jeg har forstået gerne bryde tavshedspligten, hvis de kan forhindre en forbrydelse i at ske
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej P_sniksnak Når jeg hører om sådan noget, kommer jeg til at tænke på Mark. 12, 41-44: "Og Jesus satte sig over for tempelblokken og så på, hvordan folkeskaren lagde penge i blokken. Der var mange rige, som gav meget. Så kom der en fattig enke,
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej A-Lion.. Citat:Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man natu
|
|
Kirke og tro
|
|
Citat: Det giver meget mening. Nu tror jeg dog på evolutionen, og at Gud har sat noget grundlæggende i alle arter - men udfra Bibelens Gud (og det er ham vi diskuterer ) så giver jeg dig ret. Jeg er selv tilhænger af teistisk evolution, altså guds
|
|
Etik og Samfund
|
|
Sammy Jeg tænker på de danske medier generelt. Jeg har i de 25 år jeg har boet I Danmark, aldrig i mit liv set en eneste tv-station omtale udryddelsen af kristne i Mellemøsten, specielt i Irak. Ikke en eneste gang, så bliver man naturlisvis mistæn
|
|
Etik og Samfund
|
|
Oprindeligt skrevet af: KefasHej P_sniksnak Har du set givdigrig.dk? Det er et oplæg fra seks organisationer på kirkens 'højrefløj' med 10 teser angående 'velstand, velfærd og ansvar'. Jeg synes selv, det er et rigtig godt oplæg til debat om givert
|
|
Kirke og tro
|
|
Kære Signe. Jeg tror du misforstår mig - for jeg har aldrig nogen sinde givet udtryk for at det ikke skulle være godt for et forældreløst barn, at kommet til DK og få en kærlighed og nærhed de aldrig har haft. Hvad jeg har givet udtryk for derimod,
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej Alion.. Du skriver: Citat:Men historien er ikke med de kristne udryddelser i Mellemøsten hvad angår medierne, for jeg synes at medierne i høj er lommen og bliver styret af jøderne og Israel, og måske derfor ikke har den store opmærksomhed.
|
|
Etik og Samfund
|
|
Hej P_sniksnak Har du set givdigrig.dk? Det er et oplæg fra seks organisationer på kirkens 'højrefløj' med 10 teser angående 'velstand, velfærd og ansvar'. Jeg synes selv, det er et rigtig godt oplæg til debat om givertjeneste og forvalterskabstank
|