|
|
|
Debat
|
|
Jeg tror ikke jeg kender en eneste der ikke ved jeg er Kristen. Jeg synes det er nemt at komme ud med. Hvis du har oplevet et eller andet sjovt eller interessant i kirken / missionshuset eller en anden Kristen sammenhæng, så fortæl det til venner og
|
|
Debat
|
|
Hej Søren Spændende tanker du bringer på bane. Jeg synes også ofte at vi kristne er alt for usynlige, har vi lukket os inde i kirker/missionshuse som disciplene der lukkede sig inde af frygt for jøderne? Noget kunne godt tyde på det, desværre :-(( M
|
|
Debat
|
|
Hej SørenK Jeg kunne også godt tænke mig at vi som kristne hvar er meget, meget mere synlig, ja springe ud af skabet som du så rammene skriver, for vi kender jo verdens bedste budskab at jesus er verdns frelser og kun genem ham bliver mennesket fre
|
|
Debat
|
|
Hej I dag så jeg en ung mand med en T-shirt hvor der stod talet 666 i en 5 stjerne og det gjorde ondt på mig og jeg tænkte er han satanist eller bare en oprøsk ung mand... jeg kunne ikke lide at se på det. Men synlig var han. Jeg tror at jesus er
|
|
Ondt i troen
|
|
Kære Anonyme! Jeg synes ikke det lyder skørt, men absolut heller ikke overnaturligt. Vi har alle forskellige evner. En af dine evner kunne godt være, at huske menneskers ”vaner”. Jeg gætter på, at du jævnligt hører radio, og dermed også lært, hvordan
|
|
Debat
|
|
Hej Lutheraner Citeret fra LutheranerJa og nej. Ja, hvis præsten er konsekvent. Dvs. ikke kun nægter at forestå begravelsen af personer, der har levet i et homoseksuelt parforhold, men også almindelige mennesker, der har levet 'på polsk', konsekven
|
|
Debat
|
|
Ja og nej. Ja, hvis præsten er konsekvent. Dvs. ikke kun nægter at forestå begravelsen af personer, der har levet i et homoseksuelt parforhold, men også almindelige mennesker, der har levet 'på polsk', konsekvent været grådige el.lign. Kort sagt all
|
|
Debat
|
|
Citeret fra asas Dvs. at du er enig med mig i, at hvorvidt vi handler empatisk og er gode ikke kan være udviklet som en del af en biologisk evolution? Du kalder det en kulturel konstruktion. Jeg vil gå skridtet videre og kalde det en guddommelig kon
|
|
Debat
|
|
Hej Lars Jeg fik desværre aldrig svaret dig på dit sidste svar til mig i tråden:Citat:Moral er en kulturel konstruktion, så den er ikke udviklet evolutionært. Men evnerne til empati, barmhjertighed, godhed mm.kan sagtens være udviklet evoltionært. M
|
|
Papirkurven
|
|
Denne tråd ryger i papirkurven, fordi emnet falder udenfor Café Thomas formål. Citeret fra DebatvejledningenDiskuter ikke andre religioner eller personer Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten e
|
|
Debat
|
|
Citeret fra KirkegængerEr det iorden, at en præst i Folkekirken på baggrund af sin egen bibelforståelse vurderer, om han/hun selv vil begrave en afdød ? Aldeles ikke. Hvis præsten har et problem med at efterleve det regelsæt, han har accepteret a
|
|
Debat
|
|
Citeret fra hoegHvordan skal man bære sig ad med at tilskrive Bibelen mere eller mindre autoritet - og hvilke dele af Bibelen skal underkastes en sådan vurdering..? Det er selvfølgelig kun den menneskelige fornuft, der kan det. Men hvordan kan det
|
|
Debat
|
|
Citeret fra kristina Det, vi har noget imod, er indførelsen af et folkekirkeligt ritual som tillader præster at udtale velsignelsen over parforhold, som er synd. Vi mener ikke, de kan formidle Guds velsignelse, men kun deres egen, og det er et alv
|
|
Debat
|
|
Hej Lutheraner Citat:Lad mig da først spørge, om du er enig i, at ægteskabet i følge Bibelen er for én mand og én kvinde? Jeg kan huske der står at en mand skal binde sig til sin hustru og de skal blive ét kød. Eller sådan noget lignende. Men jeg h
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Citat:Du svarer altid seriøst og uddybende på mine indlæg. Det er jeg meget taknemmelig for, selv om du ofte er uenig. Derfor har jeg noget svært ved at tro på, at du pludselig finder, at mine indlæg er "dybt underlige og uden sammenhæ
|
|
Debat
|
|
hej kristina! "Jeg kan ikke få øje på nogen sammenhæng og finder dine indlæg dybt underlige," skriver du. Du svarer altid seriøst og uddybende på mine indlæg. Det er jeg meget taknemmelig for, selv om du ofte er uenig. Derfor har jeg noge
|
|
Debat
|
|
ånder
af mannakorn
@ 20/05/2012 18:46
efter jeg havde snakket med en om! hvad der styre os mennesker. Man kan sige kampen mellem det gode og onde forgår inde i mannesket, tror jeg det er ånder der styre os, aldså man vælger hvad men vil tjene, gode mennesker tager gode ting frem fra hjer
|
|
Debat
|
|
hoeg, du skriver Citat:At præster kan nægte vielse af fraskilte og homofile forekommer noget underligt, når de samme præster ikke kan nægte at begrave medlemmer af Folkekirken. Jeg kan ikke få øje på nogen sammenhæng og finder dine indlæg dybt under
|
|
Debat
|
|
hej Kirkegænger og kristina! "Afdødes familie føler sig meget såret - og det vel at mærke i en situation, hvor pågældende præst burde/skulle hjælpe rent praktisk og samtidig være sjælesørger for de efterladte," skriver Kirkegænger. Selv o
|
|
Debat
|
|
Hej Jeg har i dag læst om Guds ledelse fra bogen "Bøn forandrer" af B. Hybels. Et sted skriver han følgende: "Mennesker, der giver Helligånden mulighed for at tale til dem, ved, at kristenlivet er en konstant opdagelsesrejse. Det er f
|
|
Papirkurven
|
|
NyBruger123 skriver: "Altså det at det er nævnt i hindu skrifter, før videnskaben fandt ud af det. Det må være miraklet.. Selvom jeg nu er kristen, synes jeg dog at det er interessant." At det er nævnt i et hundu-skrift har intet med et mi
|
|
Debat
|
|
Til Hoeg: Jeg fatter heller ikke dit indlæg. På mig virker det som om du konsekvent har bestemt dig til altid at have en anden mening - koste hvad det vil. Du har selvfølgelig din gode ret til at have en anden mening, og det er jo forudsætningen for
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Citat:Selvfølgelig forstår du, at hele formålet med propaganda-apparatet for homofili går ud på at opnå kirkelig vielse og velsignelse af homofile som "ægtefolk". Nej, det "forstår" jeg selvfølgelig ikke. Begravelser o
|
|
Debat
|
|
Jeg forstår slet ikke dit indlæg, hoeg. hej kristina! Selvfølgelig forstår du, at hele formålet med propaganda-apparatet for homofili går ud på at opnå kirkelig vielse og velsignelse af homofile som "ægtefolk". At det er lykkedes at nå s
|
|
Papirkurven
|
|
Citeret fra NyBruger123Altså det at det er nævnt i hindu skrifter, før videnskaben fandt ud af det. Det må være miraklet.. Selvom jeg nu er kristen, synes jeg dog at det er interessant. Tja, mennesket har tydeligvis også i tidligere tider kendt t
|