|
|
|
Debat
|
|
Du skriver, at jeg anvender et abstrakt og følelsesladet sprog, som du ikke forstår. Det er jeg ked af, at du synes, men der er nok ikke noget at gøre ved det. Jeg udtrykker mig så tydeligt, som jeg kan. hej kristina! Der er ingen tvivl om, at du
|
|
Debat
|
|
Oprindeligt skrevet af: Fredrik33Det er fordi du har et syn enn det står i boka. Ikke noe annet enn det. Det kan man jo altid påstå, men jeg vil sige, at det ikke er rigtigt. Det finder du ud af, hvis du kontrollerer hans oplysninger og lægger grun
|
|
Debat
|
|
Det er fordi du har et syn enn det står i boka. Ikke noe annet enn det.
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Du skriver, at jeg anvender et abstrakt og følelsesladet sprog, som du ikke forstår. Det er jeg ked af, at du synes, men der er nok ikke noget at gøre ved det. Jeg udtrykker mig så tydeligt, som jeg kan. Citat:Dog mener jeg, at du nu g
|
|
Debat
|
|
Tom til kristina: Det kunne måske være, men i så fald er det "Guds Ord" du hermed antyder skulle være gift for undertegnede. Efter kristinas anbefaling har jeg læst Rom. kapitel 8, hvor Paulus skriver om "kød" som modsætning til
|
|
Debat
|
|
hoeg: Jo, det kan ikke være en misforståelse, at "tilgivne syndere" på en eller anden måde er bundet af synd. Sådan vil det være for alle indtil døden. Kan nogen måske sige sig fri for syndige tanker...? kristina: Enig i, at alle mennesker
|
|
Debat
|
|
Oprindeligt skrevet af: tsrk55Hej Kristina, I den nu låste tråd "Et billigt grin" skrev du, som svar på nedenstående ord fra undertegnede: En kraftig medvirkende årsag til at jeg har mistet troen, er netop indtagelse af den "åndelige
|
|
Debat
|
|
Hej Kristina, I den nu låste tråd "Et billigt grin" skrev du, som svar på nedenstående ord fra undertegnede: En kraftig medvirkende årsag til at jeg har mistet troen, er netop indtagelse af den "åndelige føde": Oprindeligt skrev
|
|
Debat
|
|
Oprindeligt skrevet af: Fredrik33Når jeg er ferdig med den skal jeg begynne på "Evolutionens ikoner" av Jonathan Wells. Jeg vil anbefale dig at springe den over. Jeg kender ham som ikke ærlig i sine argumenter, så derfor er det ligegyldig
|
|
Debat
|
|
Hej kristina, Citat:Nu har jeg også kigget i det store Bibel-leksikon, og der står om Hellighed: I GT er det vigtigste ord for "det hellige" ordet qdsh (er glad for ikke at skulle udtale det! ) som betyder to ting, nemlig udskillelse og
|
|
Debat
|
|
Hej tau, tak for svar! Citat:citat kristina: "Og hellig betyder: klar / ren / adskilt fra / afskåret fra. Altså adskilt fra al synd og urenhed." Ja. Gud er hellig. Den her betydning af hellig, jeg bliver nysgerrig på hvor du har den
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg Citat:Jo, det kan ikke være en misforståelse, at "tilgivne syndere" på en eller anden måde er bundet af synd. Sådan vil det være for alle indtil døden. Kan nogen måske sige sig fri for syndige tanker...? Enig i, at alle mennesker
|
|
Papirkurven
|
|
Skru ned for sarkasmen, LarsBj. Dit indlæg var altså heller ikke vildt oprivende at læse, så jeg vil spare andre gæster fra uforvarende at spilde dyrebar plyspindsspilletid.
|
|
Debat
|
|
Men så skriver du, at også tilgivne syndere er bundet af synden, og det er en misforståelse. Det fremgår af Romerbrevets kapitel 8: hej kristina! Jo, det kan ikke være en misforståelse, at "tilgivne syndere" på en eller anden måde er bun
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg, du spørger: Citat: Hvorfor skulle Gud elske alle mennesker, hvis vi alle, eller nogle(?), tilhører Djævelen..? Jeg ved ikke, hvorfor Gud elsker. Men det gør han åbenbart. Ellers ville han vel ikke have givet sin egen søn som sonoffe
|
|
Debat
|
|
Hej hoeg, du skriver, at kun Menneskesønnen Jesus var syndfri, og at alle andre mennesker er syndere. Det har du ret i! Men så skriver du, at også tilgivne syndere er bundet af synden, og det er en misforståelse. Det fremgår af Romerbrevets kapite
|
|
Papirkurven
|
|
Oprindeligt skrevet af: Fredrik33Hvilke bøker om evolusjon leser dere nå? Selv leser jeg en bok om kirkefedrene. På forhånd takk! Jeg læser Michael Majerus' bog "Moths" fra 2002, hvor han bl.a. viser, hvor fint teorien om evolutionen i f
|
|
Debat
|
|
"For enten er vi bundet af vores egen synd og "denne verdens fyrste", og i så fald er vi djævelens ejendom og skal dele skæbne med ham - eller også tilhører vi af Guds nåde Jesus Kristus og har Gud til far. Der er ingen neutral zone. I
|
|
Debat
|
|
Når jeg er ferdig med den skal jeg begynne på "Evolutionens ikoner" av Jonathan Wells.
|
|
Debat
|
|
Oprindeligt skrevet af: hoegDen afgørende forskel på helvede her og hisset er, at mens vi er her i verden i nådens tid, har vi mulighed for at omvende os til ham, som har sejret over døden, og som vil dele sin sejr med os. hej kristina! Hvilken sa
|
|
Debat
|
|
Hvilke bøker om evolusjon leser dere nå? Selv leser jeg en bok om kirkefedrene. På forhånd takk!
|
|
Debat
|
|
Den afgørende forskel på helvede her og hisset er, at mens vi er her i verden i nådens tid, har vi mulighed for at omvende os til ham, som har sejret over døden, og som vil dele sin sejr med os. hej kristina! Hvilken sammenhæng er der mellem Åbenb
|
|
Debat
|
|
Jeg har tænkt lidt mere og må korrigere mig selv mht. ovenstående om Guds sorg og Guds vrede: Jeg tror ikke, at Gud vredes, men at han sørger, når vi afviser ham - - og at hans vrede er rettet imod vores svigt og forbrydelser mod vores medmenn
|
|
Debat
|
|
Hej kristina! Tak for dit udførlige svar, hvor der er nok at forholde sig til, så her er et par kommentarer til noget af det. Citat:Om Gud: At Han er hellig! Og hellig betyder: klar / ren / adskilt fra / afskåret fra. Altså adskilt fra al synd og
|
|
Debat
|
|
Hej tau, du stiller et rigtig vigtigt spørgsmål - verdens vigtigste! Citat:Vi tror på at Gud elsker alle sine mennesker. Der vil være frelse til nogle, og fortabelse til andre. Vi mener at Gud er kærlighed. Prøv lige at se hvad der står i Matthæu
|