11.01.2006 12:00 Alder: 12 yrs

Skrevet af:
Peter Nikolajsen

Svigtede nytårsforsætter

De fleste nytårsforsætter forsvinder lige så hurtigt som sneen de fleste steder er smeltet. De store løfter og forventninger bliver oftest afløst af skuffelser og resignation. Det gælder også overfor Gud.

2006 100

2006 210

Det nye år er godt i gang, og vi er nok mange som har sat os for, at i år skal det være anderledes. Ikke flere smøger eller nu skal de ekstra kilo altså væk. Nu skal vi tage os sammen, nu skal det være slut. Sådan er der sikkert mange der tænker, men jeg ved også det ikke holder for mange af os. Jeg har hørt at ca. 90 % af alle nytårsforsæt går i vasken.

Over for Gud kan vi også have nytårsforsætter, ting vi vil lave om eller gjort op med. Vi prøver at gøre op med nogle at de ting, som vi ved er Gud imod. Vi prøver at ranke ryggen og tage os sammen. Hvis vi er heldige kan det være nogle få ting lykkes, men vi vil altid blive ved med at finde nye ting ved os selv som er Gud imod. Lige meget hvor meget vi kæmper vil vi aldrig kunne leve op til Hans bud, vi må indse at vi inderst inde er syndige mennesker og at hele vores krop er Gud imod. Vores nytårsforsæt overfor Gud kan kun opfyldes på en måde: Jesus af Nazaret, Guds søn.

Hvis vi tror på, at Jesus af Nazaret er død og opstået for vores skyld, må vi også tro på, at alt det Jesus gjorde gælder for os. Gud lader Jesu fuldkomne liv og hans stedfortrædende død gælde i stedet for vores svigtede forsætter. Gud elsker os ikke fordi han er tilfreds med os, men fordi han tilfreds med det Jesus gjorde for os. Når vi mislykkes med vores nytårsforsæt over for Gud, så tror vi på, at Gud ser os gennem Jesus, og lige præcis dér er vi fejlfrie og vellykkede!


Skrevet af:
Peter Nikolajsen

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også