12.05.2015 13:39 Alder: 5 yrs
Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Soldater er guder

I en ny opvarmningsfilm fra Microsoft til Xboks-spillet Halo møder vi tanken om, at soldater er en slags guder. For de bestemmer, hvem der skal leve og hvem der skal dø. Men Gud ske lov er det Gud, der dybest set afgør liv og død og evighed!

Foto fra Halo Nightfall / xbox.com

At ofre sig selv for andre

Filmen Nightfall i Halo-serien har nogle filosofiske tanker om soldater og deres rolle i tilværelsen. I begyndelsen af filmen er de en slags døds-guder, for de bestemmer, hvem der skal dø. Til sidst i filmen vender det helt rundt. Nu kaldes de også en slags guder. Men det er fordi de er kaldet til at ofre sig selv, for at andre kan leve. Dette minder mig om den rigtige Gud, altså ham, vi kender fra Bibelen. Hans søn, Jesus – der er Gud, valgte frivilligt at ofre sit eget liv på korset for at vi kunne få chancen for at få evigt liv. Gud er kærlighed. Derfor er det vigtigste, man kan sige om ham i forhold til os mennesker, at han elsker os og ofrede Jesus for os. Samtidig er det rigtigt, at han dybest set har liv og død og evighed i sin hånd. 

Hvem bestemmer liv og død

Bibelen fortæller os, at vi mennesker har et stort ansvar. Myrder jeg min nabo, er det min skyld og ikke Guds vilje. Og samtidig har Gud på en for os uforståelig måde styr på liv og død. Så min nabo dør ikke uden at Gud har styr på det. Hvordan det hænger sammen, kan vores hjerne ikke rumme. Men Guds budskab kan vi rumme: at hvis vi vil tage imod hans tilbud om frelse, vil vi altid være i hans hånd. Og når vi dør, vil vi leve videre hos ham i al evighed! Det kan hverken soldater eller sygdom eller noget andet forhindre. Og jeg ved, at universets Gud elsker mig, for han har ofret sin dyrebareste skat for at frelse mig: Det offer er en Gud værdig og overgår langt alle de ofre, vi mennesker kan bringe for hinanden.


Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Lagt på nettet 12.05.2015

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også