28.10.2015 00:00 Alder: 2 yrs
Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Snyde-software

Volkswagen har desværre lagt snyde-software ind i mange af deres biler, så de viser bedre ydelserne end bilerne i virkeligheden leverer. Mange af os kan undertiden mistænke Gud for også at have lagt snyde-software ind i kristendommen. Mon det kan være?


Foto: Thinkstock

Snyd med ydelsen

En software, der giver testapparatet et bedre billede af bilens lave forurening og forbrug, end den i virkeligheden har. Det er da snyd og en alvorlig sag. Men hvad med Gud? Lover han ikke beskyttelse og velsignelse og glæde, hvis man bare bliver en kristen? Og lever mit liv med Gud så op til disse løfter?

Rigtig mange kristne oplever i perioder, at de anfægtes af den slags tanker og følelser. For vi oplever jo slet ikke altid beskyttelse og velsignelse og glæde og bønhørelser osv. Nogle har også prøvet at blive kristne, og er blevet så skuffede over ”snyderiet”, at de har droppet forholdet til Gud igen

Læs instruktionsbogen

Fejlen ligger dog ikke hos Gud. Den ligger i vores opfattelse af, hvordan Gud skal opføre sig.

I sin instruktionsbog, der hedder Bibelen, har han tydeligt beskrevet livet som kristen. Her står klart, at på den ene side må vi altid bede til ham. Han vil altid høre på os og være os nær. Men det står på den anden side også klart, at så længe vi lever i denne verden, så må vi bære med på verdens dårligdomme.

Gud lover ikke at placere os i et beskyttelsesbur af ren lykke. Men midt i de trælse ting kan vi opleve fantastiske mirakler fra Gud. Vi kan også opleve en dyb tryghed i, at Gud er sammen med os, trods det trælse. Men det er slet ikke altid sådan.

Her må vi øve os i at stole på, at Gud er der med sin kærlighed, selv om vi ikke kan se det. Og troen kan glæde sig til den dag evigheden begynder på den nye jord. For her er ingen trælse ting længere!


Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også