08.04.2015 16:26 Alder: 4 yrs
Mikael Holst Kongensholm

Skrevet af:
Mikael Holst Kongensholm

Påske hver dag

Påsken er overstået, hverdagen har igen meldt sig. Jesus er opstået, har besejret synd, død og Helvede, men kan han også besejre en triviel og tung hverdag?

Bekymringer

Min påskeferie var utrolig dejlig og lang. Halvanden uge, hvor jeg glemte alt om de vanlige pligter, og brugte masser af tid med mennesker, jeg holder af. Nu melder hverdagen sig for alvor igen med deadlines, madpakker og ingen gudstjenester. Det er utrolig let at glemme påskens begivenheder og blive optaget af bekymringer. For budgettet, for de brune pletter på bladene på mine potteplanter og for, hvad min fremtid mon bringer. Det er ikke uvæsentlige ting. Men i lyset af påsken, hvor Jesu død og opstandelse muliggjorde menneskers og Guds genforening, blegner de daglige bekymringer lidt.

I Danmark er 2. Påskedag også en helligdag, og det er et meget godt tegn på, at påskens begivenheder også må trænge ind i hverdagen, indtage den, lyse den op og give den et større perspektiv.

Vores liv

Det kan også være tunge tanker, indre mørke eller synd og skam, som plager vores hverdag. Vi ved godt, at Jesus er død for alt det også. Men nogle gange kan det være lettere at tro på, at Jesus opstod fra de døde, end at der kan opstå glæde og fred i vores eget liv. Men hvis Gud kan oprejse Jesus fra de døde, kan han også skabe glæde og fred i vores liv. Intet er umuligt for Gud, og det er på en måde en sær stolthed at tro, at vores liv er så komplicerede og komplekse, at Gud ikke kan genoprette og forandre dem. Måske risikerer vi at blive skuffede (igen), fordi Gud gør tingene til sin tid og efter sin plan. Men det er vilkårene. Gud er Gud, vi er mennesker. Heldigvis er han en god Gud, som vil os det godt. Så godt, at han lod sin egen søn dø for vores skyld.


Mikael Holst Kongensholm

Skrevet af:
Mikael Holst Kongensholm

Lagt på nettet 08.04.2015

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også