02.05.2012 12:00 Alder: 8 yrs
Asbjørn Asmussen

Skrevet af:
Asbjørn Asmussen

Kristne har brug for tilgivelse

Jeg tror, jeg vil komme galt af sted, hvis jeg skriver at kristne opfører sig bedre end andre. Jeg er heller ikke sikker på at det er sandt. Men fordi Jesus er det bedste menneske, som nogensinde har levet og fordi han er alle kristnes ultimative forbillede, så burde det egentlig være tilfældet.

Bortset fra de 10 bud, så rummer Ny Testamente ikke mange regler. Vi finder en del formaninger og opfordringer, men ikke egentlige regler. Til gengæld har vi et stærkt forbillede i hvad Jesus Kristus sagde og hvad han gjorde. Ikke på den måde at vi blot skal kopiere ham, men på den måde at vi skal følge ham og lære af ham. Han er vores standard.

Dertil kommer, at den, som vælger at følge Jesus får Guds ånd som gave. Dvs. at Helligånden flytter ind og fylder den kristne med nyt håb, med tro og med en taknemlighed til Gud, som giver lyst til at "elske Gud og elske sin næste". 

Når en kristen gør noget godt, så er det derfor ikke for at opfylde en lov eller følge nogle regler. Men så er det af glæde og taknemlighed over alt det gode som Gud har gjort og over det håb han har givet alle, der tror på ham. Så er det for at række den omsorg og kærlighed videre, som den kristne selv har modtaget af Gud.

Sådan skulle det i hvert fald have været.

Desværre smitter den taknemlighed ikke altid af på vores liv som det skulle. Kristne er egoistiske og selviske ligesom alle andre mennesker. Og fordi vi bekender os til den højeste standard for livet, så har vi også et særligt stort behov for at bede om tilgivelse. 


Asbjørn Asmussen

Skrevet af:
Asbjørn Asmussen

Lagt på nettet 02.05.2012

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også