15.12.2010 12:00 Alder: 9 yrs
Holger Skovenborg

Skrevet af:
Holger Skovenborg

Jesus kommer igen

Advent handler om noget meget større end lys, julepynt, ønskelister, julekort, pakkekalender, nissemænd og overtræk. Advent betyder komme. Ikke julens komme, men Herrens komme. Adventus Domini.

I adventstiden har kirken og de kristne fokus på, at Jesus kommer igen. Ikke som en lille fattig dreng i en fjern landsby-stald, men som universets herre - konge over alt og alle. Advent er forventningen om, at Gud endeligt skal gøre op med al verdens ondskab og skabe en ny og bedre jord. En jord uden de lidelser og sygdomme som i dag plager alle mennesker. En jord uden krig og ødelæggelser, en jord uden synd og fortræd. 

I adventstiden ser vi frem til den dag hvor Jesus vender tilbage som den retfærdige dommer over alle, som har vendt ryggen til sandheden og godheden - ryggen til Gud selv. Den dag hvor alt skal blive nyt og godt. Det bliver en frelsens og forløsningens dag. For alle som har sat deres lid til Gud og hans søn Jesus. For dem som har stolet på sig selv og ikke har troet på Gud bliver det en chokerende dag.

Advent er lig med håb. For uden Jesu genkomst er der ikke noget håb for verden. Uden dommedag er der ingen ende på ondskaben og uretfærdigheden. Derfor venter vi på Jesus. Adventus Domini.


Holger Skovenborg

Skrevet af:
Holger Skovenborg

Lagt på nettet 15.12.2010

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også