04.05.2017 13:26 Alder: 198 days
Steffen Birkmose

Skrevet af:
Steffen Birkmose

Jesus giver mit liv betydning

Når jeg følger efter Jesus, så får mit liv betydning. Der får jeg lov til at blive en del af skaberens (Guds) plan. Det kan være trygt at vide, når nu klimaet truer med at lade alt det, vi mennesker har skabt, forgå.


"Creative commons dystopia?" by Ryan, used under CC BY / Original picture cropped and resized

 

DR kører lige for tiden et tema om klimakrisen, og det ser ikke for godt ud. Vi har ikke behandlet jorden, som vi skulle, og klimaforskernes konklusioner bliver mere og mere dystre. Der er en reel chance for, at alt det, som vi har skabt, kan risikere at forgå. Når jeg sidder og skriver digte eller musik, så er der en chance for, at det bliver skyllet væk. Selv H.C. Andersens smukke tekster kan forgå.

Alt er tomhed

Selvom jorden skulle nå at blive reddet, så ændrer det ikke på, at jeg skal dø. Selv hvis jeg får lavet den bedste digtsamling i verden, kommer der et tidspunkt, hvor jeg ikke er her mere, og om to-tre generationer har man glemt mig.

I Gamle Testamente var der en konge, der hed Salomo. Gud havde givet ham en særlig gave til at være vis. Han skrev Prædikerens bog, og det er dyster læsning. Gang på gang konkluderer han, at "alt er tomhed og jagen efter vind."

Som kristen tror jeg på, at der kommer en ny himmel og en ny jord – hvilket betyder, at jeg også tror, at denne jord vil forgå. Det er en glæde, at min eksistens ikke stopper ved døden, den skal først rigtig til at starte, men hvordan undgår jeg, at dette liv bliver betydningsløst?

En del af Guds historie

Da Jesus møder sine disciple siger han ”kom og følg mig”. Hvad sker der, når vi følger efter Jesus? Vi bliver skrevet ind i Guds historie. Helt fra begyndelsen har Gud lagt en plan, og når jeg følger Jesus, så bliver jeg en del af planen.

Hvor Jesus beder dig følge ham er meget forskelligt, og min egen erfaring er, at jeg bedst finder ud af det igennem bøn, bibellæsning og ved at snakke med mine venner om det.

For nogen er kaldet meget konkret, og betyder at rejse et sted hen. For mange betyder det, at leve som kristen på studiet, i idrætsforeningen, eller lige der hvor du er. Måske er der en, der får lov til at høre om Jesus gennem dig der.

Jeg er ikke det bedste redskab, men min hverdag i et normalt arbejde og en normal hverdag er en del af Guds plan.


Steffen Birkmose

Skrevet af:
Steffen Birkmose

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også