20.06.2012 12:00 Alder: 7 yrs

Skrevet af:
Peter Guldager Dahl

Husvild

“I min faders hus er der mange boliger.” Disse ord af Jesus kom til mig, mens jeg sad og studerede annoncer for lejeboliger på nettet. En aktivitet, der har optaget meget af min tid de seneste par måneder. Og det var en behagelig tanke mellem de utallige mails med den kedelige “Beklager, boligen er udlejet til anden side”-beskeder: Ingen behøver være husvild i himlen, for der er mange boliger!

Det er noget, som Jesus engang sagde til disciplene. Et brudstrykke af en længere samtale - og det har selvfølgelig ikke så meget med min aktuelle boligsituation at gøre. Men det sætter det i perspektiv. Et er at være husvild her på jorden. Det kan være slemt nok - men det er slet ikke så alvorligt som ikke at have et hjem i himlen. For det er det, Jesus' ord handler om: At have en bolig i Hans faders hus, Guds hus.

At kende den rigtige

I Johannesevangeliet 14, hvor ordene står, siger Jesus også, at Han går hen for at gøre en bolig klar til os i himlen. Vores bolig i himlen afhænger ikke af, om vi har lige den profil, som udlejeren er ude efter, om vi kan overføre depositum med det samme eller om vi får sagt de rigtige ting til udlejeren. Nej, Jesus skaffer os boligen bare fordi vi kender ham.  

Ligesom det er en god idé at kende nogen, der kender nogen, når man skal finde en lejlighed i Århus, så er det også nødvendigt at kende nogen, der kender nogen, hvis vi vil have et hjem i Himmerige: Vi må kende Jesus! Han er, som han siger sammesteds, vejen, sandheden og livet. Ingen kommer til Faderen og ind i Himmerige udenom Jesus.

Hvem jeg skal satse på for at løse min jordiske boligsituation står der ikke noget om i Bibelen, men med hensyn til min himmelske boligsituation gør Jesus sagen klar:  

"Jeres hjerte må ikke forfærdes! Tro på Gud, og tro på mig!" (Johs 14,1)


Skrevet af:
Peter Guldager Dahl

Lagt på nettet 20.06.2012

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også