05.04.2017 11:34 Alder: 228 days
Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

Giv bekymringerne væk

Du har sikkert prøvet at være bekymret? Der kan i hvert fald let lande nogle bekymringer i vores sind, både for os selv, for andre og for noget. Bekymringer er lette at få, tunge at bære og svære at komme af med. Men her er Jesus en utrolig stor hjælp.


 

Det er, som om der for tiden kravler mange bekymringer ind i mit sind og gør det tungt og trist. Personer, jeg holder meget af, har det svært. Nogle af de ting, jeg virkelig kæmper for, ser ikke ud til at lykkes. Min hverdag trues af negative forandringer.

Håbløshed

Der kan være mange slags bekymringer. Tit virker det håbløst, fordi jeg ikke kan gøre hverken fra eller til. Hvis en af mine kære er syg eller langtidsledig, kan jeg prøve at trøste og opmuntre. Men jeg kan ikke gøre noget, der virkelig flytter noget.

Lettelse

Heldigvis - eller rettere: Gud-ske-lov – har jeg et håb. Jeg kan give mine bekymringer til Jesus! Han kan overskue alt. Han er samtidig så kærlig og stærk, at vi ikke kan beskrive det. Så det er supertrygt, og en stor lettelse, at kunne tage mine bekymringer og sige til Jesus: ”Hjælp!”.

Det inviterer han også dig til at gøre. Han både kan og vil gøre noget ved det, der bekymrer os! Og hvor har jeg tit glemt at takke Jesus for, at bekymringerne er væk!

Desværre svinger mine følelser. Nogle gange føler jeg mig tryg, når jeg giver bekymringerne til Jesus. Andre gange er jeg stadig lige bekymret. Det er især, når jeg ikke kan se nogen ændring i situationen, selvom jeg har bedt Jesus om hjælp.

Tit har jeg ikke kunne se Jesu hjælp med det samme. Det betyder ikke, at den ikke kan være der, men det er nu nemmest at være tryg, hvis man kan se det straks.

Håb

Bibelen beskriver det kristne håb som en tillid til, at Guds løfter passer – selv om vi ikke ser resultater her og nu. Derfor træner mine bekymringer mig i håb. Jeg har Guds løfte om, at hvis jeg lægger det hele frem for ham, vil han give mig en fred i både tanker og følelser.

Den fred kommer nogle gange hurtigt. Andre gange skal den modtages gennem udholdenhed. Når jeg beder for noget bestemt hver dag, oplever jeg, at det stille og roligt kan ændre min bekymring til fred og håb.

Her på det sidste har en fysisk øvelse hjulpet mig i min bøn: Jeg ”samler” mine bekymringer i brystet ved at føre mine hænder ind på det. Bagefter ”tager” jeg bekymringerne og lægger dem i Guds usynlige hænder og slipper dem ved at vende håndfladerne nedad. Denne øvelse kan hjælpe mig til at tro på, at mine bekymringer nu er lagt i Guds hånd, så jeg kan slippe dem. 


Sprint Aagaard Korsholm

Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også