14.02.2005 12:00 Alder: 13 yrs
Forfatterprofil

Når Gud venter

Når vi beder til Gud, kan vi godt somme tider opleve det som om, han ikke hører os. Men det gør han. Bibelen fortæller om, at Gud nogle gange venter med at svare på vores bøn, for at se, om vi nu også tror på ham. Det gør han for at hjælpe os til at forstå, at vi ikke kan klare livet selv, og at vi virkelig har brug for ham.

Prædiken intro 100px

2. søndag i fasten: Når vi beder til Gud, kan vi godt somme tider opleve det som om, han ikke hører os.

Men det gør han. Bibelen fortæller om, at Gud nogle gange venter med at svare på vores bøn, for at se, om vi nu også tror på ham. Det gør han for at hjælpe os til at forstå, at vi ikke kan klare livet selv, og at vi virkelig har brug for ham.

Det er nemlig tro: At komme til Gud i nød. Råbe til ham, bede til ham - fordi man ikke kan klare sig selv.

Det kan ingen af os i virkeligheden. Vi er afhængige af Guds hjælp hele tiden. Også når vi synes, at det hele egentlig går rimeligt godt.

Derfor har vi alle altid brug for at bede til Gud. Komme til ham. Få hjælp fra ham.

Det er det, han lærer os, når vi nogle gange synes, at det virker som om, han ikke hører vores bøn. Så bliver det klart for os, at vi har brug for Gud.

Og det vil Gud gerne, at vi skal se. For så kan han få lov til at komme med sin hjælp til os. Så bliver vi åbne for at tage imod den.

Du kan høre mere om dette i kirken 2. søndag i fasten, hvor prædiketeksten er fra Matthæusevangeliet kap 15, vers 21-28


Forfatterprofil
comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også