19.04.2004 12:00 Alder: 14 yrs
Forfatterprofil

Jesus was here

Det kan være meget svært at tro på, at et menneske, der har gået her på jorden, er Guds søn. Ja, at han er Gud selv. Det var Jesus. Han var menneske og gik på jorden. Men samtidig var han også ét med Gud. Han var Guds søn.

Det kan være meget svært at tro på, at et menneske, der har gået her på jorden, er Guds søn. Ja, at han er Gud selv.

Det var Jesus. Han var menneske og gik på jorden. Men samtidig var han også ét med Gud. Han var Guds søn.

Der var mange, som levede samtidig med Jesus i Israel, der ikke ville tro på det. Men de ting, som han gjorde og sagde, viste, at det var sandt.

Jesus gjorde mennesker raske. Han gjorde døde levende. Og han fortalte dem om livet med Gud på en måde, som de ikke havde hørt før.

Alligevel ville de ikke tro på ham. De ønskede ikke at høre sammen med ham, og derfor lukkede de af i stedet for at se, hvem han var.

Sådan kan vi også komme til at lukke af over for Jesus i stedet for at tro på ham.

Vi synes måske, det virker alt for uoverskueligt at skulle høre sammen med ham og leve som kristen. Men Jesus kommer også med en uoverskueligt stor gave: Han vil give evigt liv. Når vi følger Jesus og tror på ham, skal vi aldrig gå fortabt.

Du kan høre mere om dette i kirken denne søndag, hvor prædiketeksten er fra Johannesevangeliet kap. 10, vers 22-30


Forfatterprofil
comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også