08.03.2004 12:00 Alder: 14 yrs
Forfatterprofil

Jesus og sandheden

Vi er ikke så glade for at indrømme det, men det onde ligger så dybt i os, at vi tit hellere vil høre på løgnen end på sandheden. Det oplevede Jesus. Han var selv det eneste menneske, der nogensinde har levet på jorden uden at gøre noget ondt eller sige noget, der var løgn.

Vi er ikke så glade for at indrømme det, men det onde ligger så dybt i os, at vi tit hellere vil høre på løgnen end på sandheden.

Det oplevede Jesus. Han var selv det eneste menneske, der nogensinde har levet på jorden uden at gøre noget ondt eller sige noget, der var løgn.

Alligevel ville de fleste andre ikke høre på ham. De beskyldte ham tværtimod for at være ond.

Det viser, at deres egentlige 'far' er Djævelen - også selv om nogle af dem regnede sig selv for at være meget fromme.

Hvis de ikke vil tro på Jesus, der er Guds søn, følger de i virkeligheden Guds modsætning, nemlig den onde.

Hvis man tror på den sande Gud, så tror man også på Guds søn Jesus Kristus, som Gud har sendt til verden for at redde os. Det er Gud, der har udsendt ham.

Inde i os selv kan vi mærke en modstand mod at tro på Gud og Jesus. Men den modstand skal vi ikke lytte til. Vi må derimod holde fast ved Jesu ord om tilgivelse og frelse - også for os.

Han er værd at lytte til og tro på.

Du kan høre mere om dette i kirken denne søndag, hvor prædiketeksten er fra Johannesevangeliet kap. 8, vers 42-51


Forfatterprofil
comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også