14.08.2003 12:00 Alder: 14 yrs

Skrevet af:
Ruth Thorsen

Gud er med på scenen


Foto: Carsten Andreasen/Odense Teater "At være kristen og have fokus på Jesus, er en del af mig – også på teatret," fortæller 24-årige Marie Lind Jensen, der lige er blevet færdig på Det danske Musicalakademi.

etord3303-marie187.jpg

etord3303-marie250.jpg

Foto: Carsten Andreasen/Odense Teater

Marie Lind Jensen er en kreativ sjæl. Hun har lige afsluttet sin uddannelse på Det Danske Musicalakademi i Fredericia, og nu er hun uddannet i sang, dans og skuespil.

Modsat de fleste af sine kolleger, tror Marie også på Jesus. Hun er vokset op på Bornholm, og da hun havde været på efterskole blev troen personlig for hende.

Marie er helt med på, at kirken og teatret er to vidt forskellige verdener, og hun synes, at det til tider kan være svært at være kristen og at få de to verdener til at hænge sammen.

"Det at være kristen og have fokus på Jesus er jo en del af mig. Og jeg er jo mig, både når jeg er sammen med mine kristne venner, og når jeg er på teatret.

Jeg prøver at have hele 'mig' med begge steder. Og at være et helstøbt menneske inkluderer også min tro," fortæller 24-årige Marie, der har spillet med i Odense Teaters opsætning af Sebastians musical Cyrano.

Gud er med på scenen

At Marie er kristen betyder for hende, at Gud er med i hendes hverdag – hele tiden.

"Jeg tænker ikke på ham, når jeg står på scenen, men han er der. Og jeg snakker med ham i løbet af dagen, men jeg beder ham fx ikke om at få teksten, hvis jeg ikke har øvet mig ...

Jeg tror på, at hvis det er Guds vilje, at jeg skal arbejde i den her branche, så skal han nok også give mig mulighederne. Men det er vigtigt at være på, tage chancen og se mulighederne.

Jeg har nogle gange tænkt, at jeg gerne ville være en stor kristen musiker, der kunne skrive sange med indhold. Men måske har Gud givet mig muligheden for at være kristen i en anden sammenhæng end ellers.

I stedet for at synge om Gud på scenen, kan jeg prøve at være en kristen bag scenen. Og han har jo givet mig min stemme, for at jeg skal bruge den," slutter Marie.


Skrevet af:
Ruth Thorsen

comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også