19.05.2003 12:00 Alder: 15 yrs
Forfatterprofil

Underskriften

Det er underskriften, der gælder. Før en kontrakt eller aftale er gyldig, skal den skrives under. Og det er ikke ligegyldigt, hvilket navn, der skrives under med. Det skal være navnet på den, der har ret og magt til at tage den beslutning eller afgørelse, som kontrakten drejer sig om.

Det er underskriften, der gælder. Før en kontrakt eller aftale er gyldig, skal den skrives under. Og det er ikke ligegyldigt, hvilket navn, der skrives under med. Det skal være navnet på den, der har ret og magt til at tage den beslutning eller afgørelse, som kontrakten drejer sig om.

Det samme gælder fx en check. Hvis der ikke står det rigtige navn under, kan den lyde på et nok så stort beløb - den er alligevel værdiløs.

Jesus har sagt til os, at vi må bede til Gud i himlen, i hans navn. Det betyder, at Jesus så at sige sætter sit navn under vores bøn. Han ’skriver under’ på den.

Det betyder også, at Gud ikke ser på alt det onde, som vi har i os, når han skal se på, om bønnen har ’gyldighed’. Nej, så ser han på Jesus, som er fuldkommen god og ren.

Når vi beder i Jesu navn, beder vi om, at Gud vil høre os på grund af Jesus. Så kan vi frit komme til Gud med al vor synd, tanker og ønsker - uanset hvordan vi selv er.

Du kan høre mere om dette i kirken denne søndag, hvor prædiketeksten er fra Johannesevangeliet kap. 16, vers 23b-28


Forfatterprofil
comments powered by Disqus

Samtalerum

I Samtalerummet kan du chatte direkte med en troende og erfaren kristen. Det er helt privat og du kan være anonym.

Når samtalerummet er åbent ser du denne fane i bunden af siden:

Læs også